Anonym (Regnbåge) skrev 2025-10-20 07:55:49 följande:
Vi avbröt i mars, så mer än 6 månader sedan... Nej inte direkt, nu är det egentligen bara om och när vi blir gravida som vi kommer få stöttning igen.. Såg att du också har ett avbrytande bakom dig, hur går det för er? Har ni kontakt med vården nu efteråt?

Anonym (Virrpannan) skrev 2025-10-19 15:43:47 följande:
Det är ju vanligt med obalans efter avbrytande, hade jag med. Man blir galen. Jag hade mellanblödningar och fick mens för tidigt. Då fick jag äta en kur provera för att nollställa cykeln som läkarn sa, sen har kroppen funkat som det ska. Kolla om du kan få nån sån hjälp. Så himla jobbigt när man bara vill att kroppen ska funka igen så man får en ny chans 😩
Ja jag vet, och när jag pratar med gyn så säger dom bara att det tar tid för kroppen när man varit med om något så traumatiskt, men 6 månader är länge, tänker att den borde vara i fas nu... Har också gjort många förändringar i kost och tillägg av vitaminer för att förlänga den lutala fasen som varit väldigt kort (10-11 dagar) och nu blödning efter 5-6?? Provera? Det vet jag inte ens vad det är, funkade det bra för dig?
Så galet att vi är minst tre personer i denna tråden som genomgått ett avbrytande i år!

Jag har också gjort ett avbrytande i år, i juli, när jag var i v 15 efter att det visade på kromosomavvikelser. Tycker det låter som lång tid med 6 månader av strul. Jag har i alla fall sen rätt länge fått tillbaka en normal cykel. Går det att få second opinion någonstans?
Jag erbjöds kontakt med kurator, men tackade nej. Vi har också blivit lovade en del extra tester och insatser vid nästa grav.