• Anonym (Monikakk)

Kukens roll för orgasm.

Jag har märkt att jag bara får vaginal orgasm ( och fler ) om killen har 19cm eller längre.
    några fler som upplever samma?
    mindre kuk är omöjligt att få orgasm me.

• Svar på tråden Kukens roll för orgasm.
  • Anonym (Anatomi)

Har bara fått vaginal orgasm med en man som var välutrustad, böjd på rätt sätt enligt min anatomi samt visste hur han skulle trycka emot. Tror jag har svårt att komma men där var det en match. Har inte svårt vid klitorisstimulans men tar nog längre tid än för många det med. 

• Anonym (H)
    Anonym (Monikakk) skrev 2025-09-08 21:34:47 följande:
    Kukens roll för orgasm.

Jag har märkt att jag bara får vaginal orgasm ( och fler ) om killen har 19cm eller längre.
    några fler som upplever samma?
    mindre kuk är omöjligt att få orgasm me.

Inget ovanligt. 
  • Anonym (Lydia)

Samma här!! Nu har jag kanske inget exakt mått men det måste vara en rejäl kuk.

• Jimmy75

Jag är i och för sig imponerad om du har träffat så många med den storleken eller större så att du har kunnat komma fram till att det var längden och inte andra saker eller en kombination av saker som gjorde skillnaden.

Statistiskt så har färre en 5 av 10.000 en penis som är 19 cm lång eller större. Om vi då fortsätter med statistik  finns det således totalt strax över 800 (825) män mellan 20-60 års ålder med så stor penis i hela Sverige. Med den matematiken blir det oerhört imponerande ifall du har lyckats hitta minst två av dessa och legat med dem:

Slutsatsen (no pun intended) blir att om det stämmer att en mans penis måste vara minst 19 cm lång får du hålla oerhört hårt i honom om du vill kunna få vaginal orgasm....och så får du hoppas att du är relativt ensam om storlekskravet, för annars kommer både ni och de där enstaka männen (som uppfyller premisserna) en stressig tillvaro.

• Anonym (Erfarenheten)

Jag som är normalfungerande kvinna har märkt att det kan ömma lite på livmodertappen när mannen är lång. Om det är skönt eller mest irriterande beror lite på hurdan läggning man har och hur upphetsad man är.

Blir det en slam- dunk i full fart på tappen bakifrån så är det för mig som om han skulle sparkad på pungen. Då vill jag ligga i fosterställning en liten stund och gny och jag vill definitivt inte fortsätta ha sex. Lyckligtvis har det inte hänt mer än en handfull gånger i livet, dels p.g.a. statistiken ovan och dels för att de som har stora organ får lära sig att vara försiktiga.

• Anonym (Vilja)

Att kukens storlek är helt avgörande om jag skall kunna få vaginal orgasm håller jag helt med om men för mig räcker det med ca: 16-17 ärliga centimeter. Detta är både kopplat till att den behöver vara så lång för att stimulera på rätt sätt men det finns också en rent mental del i detta jag blir helt enkelt extra kåt av att se en penis som är lite större. 

Min erfarenhet säger mig att 18-19 cm inte är så extent ovanligt som vissa vill påstå då många beräkningar om hur vanlig respektive ovanlig vissa storlekar är helt enkelt inte utgår från alla mätdata utan bara från genomsnitt och en normalfördelningskurva. Har helt enkelt svårt att tro att de siffror men ser om detta stämmer för då skulle jag ha haft sex med en försvarlig andel av dessa män. 

Själv använder jag mig alltid av referensbilder innan jag träffar någon nu för tiden eller så det personer jag redan sett med eregerade kuk på en swingersklubb eller liknande. 

Har slutat att köpa grisen i säcken och chansa för det blir varken bra för mig eller för killen som inte kan leva upp till mina behov. 

• Anonym (Q45+)

Håller med.
    För att få orgasm genom penetration, vaginal orgasm, och för min G-punkt ska bli stimulerad, så krävs det att den är över medel, och den får gärna vara betydligt över medel.
    Men för min del är grovleken ännu viktigare än längden, och gärna stort ollon.
    Som vanligt är dock grundförutsättningen att mannen vet hur han ska använda sina tillgångar.

Det där med cm hit och dit kan jag inte bedöma, jag har aldrig behövt mäta någon kuk, men självfallet klarar jag att bedöma om längden är i närheten av 1 dm (12 cm) eller om den är närmare två decimeter (20 cm).
    Min erfarenhet är att en riktigt grov också brukar ha fullt tillräcklig längd, för jag har aldrig sett en riktigt grov som i längd skulle vara endast omkring 12 cm.
    Om den är stor så är min erfarenhet att den oftast är stor på alla ledder.
    Men jag har sett undantag, en lång kan ändå vara smal, och då räcker det inte med enbart längd, för min del.

En lång och stor kan i början av samlaget kännas obekväm mot livmodertappen, han behöver göra rätt och ta det lite lugnt. Men det är fantastiskt hur den kvinnliga anatomin har förmåga att anpassa sig.
    Med ökad upphetsning, efter en eller flera orgasmer, om han är riktigt stor så kan jag behöva paus och upprepning, efter ett tag så kan jag ta emot även riktigt stora utan några problem, utan tvärtom med mycket starkt ökad njutning.
    Denna förmåga till anpassning är otrolig och jag gillar det.
    Att uppleva denna förändring tycker jag är upphetsande i sig, jag tror att jag i upphetsningen känner mig stolt och glad att jag lyckas ta emot hela utan problem, att vi kan ha samlag ganska intensivt, trots att det var omöjligt i början.

Som någon annan skrev så håller jag med om att det måste finnas betydligt fler välutrustade än vad undersökningar och märklig statistik påstår.
    Men att jag tycker detta kan också bero på att med ökad erfarenhet har jag lärt mig försöka få reda på att han är välutrustad redan innan jag är med honom, vilket brukar vara möjligt kolla i de allra flesta fall. 
    Jag har lärt mig att för mig är det knappast en bra idé att vara med en man som är enbart medel utrustad, och absolut inte med någon som är mindre än medel.

Så är det för mig personligen. Men givetvis förstår jag och accepterar utan problem att det kan det vara annorlunda för någon annan kvinna.

• Anonym (C)

Min mans är 15 cm och jag kommer vaginalt de flesta gånger vi ligger, men inte alltid.

• Anonym (Jenny)

Storleken och då främst att den är tillräckligt grov är helt avgörande för om jag skall få vaginala orgasmer vid omslutande sex. den får absolut inte vara för kort men rent stimulansmöddigt räcker 15-16 cm men längre är absolut ingen nackdel om kukbärsren är hänsynsfull och vet vad han gör. Orgasmer från livmoderhalsen fungerar inte med kortare än 15-16 cm för mig för när jag är riktigt kåt så blir vaginan djupare och då fungerar det helt enkelt inte med kortare. Som någon tidigare skrev så är också det visuella viktigt för vaginala och speciellt organer från livmoderhalsen kräver att man helt enkelt är kåt som fan annars är det bara väldigt smärtsamt när kuk träffar livmodertappen. 

Svar på tråden Kukens roll för orgasm.