Kukens roll för orgasm.
Lite erfarenhet från en man med enbart 11 cm lång kuk:
Mina första flickvänner och min första fru fru fick vaginalorgasmer några få ggr tillsammans med mig. Jag hade inga illusioner om att kvinnor skulle kunna få vaginalorgasmer, så det var verkligen ren bonus när det hände. När jag blev singel i 40-årsåldern och var ute på marknaden igen så hade jag några kortare förhållanden och dessa kvinnor var chockerande generösa med sina vaginalorgasmer! Jag blev minst sagt överraskad!
Jag var naturligtvis från början mycket medveten om att min kuk ligger under medel i såväl längd som bredd, så det har alltid varit en sak som jag oroat mig för, att kvinnan skulle ha sådana preferenser att det skulle bli en besvikelse för dem. Men jag har faktiskt inte drabbats av det.
Min andra fru var också en kvinna som lätt fick vaginalorgasmer. Med henne och med de kvinnor jag mötte i glappet mellan äktenskapen diskuterade jag detta en del. Dels trodde de själva (för de hade inte fått vaginalorgasmer tidigare i nån större utsträckning) att det kunde bero på att de nu kände sig säkrare i sin sexualitet och att vårt förhållande inte innehöll faktorer som gemensamma barn etc. De själva tillät sig att bejaka sin sexualitet och därför kunde de njuta bättre.
En kvinna sa att det var enklare för henne att knipa runt min kuk eftersom den inte var så tjock. Hon hade haft en annan partner strax före mig som hade betydligt tjockare och visserligen fick hon en och annan vaginalorgasm med honom men hon led av att inte kunna knipa lika bra om hans. Och att kunna knipa bra gjorde det lättare att få orgasm.
En annan kvinna menade att mitt hårda stånd var en viktig faktor. Män med större kuk som hon hade träffat hade mjukare stånd och det gav inte lika bra friktion under samlaget.
Nu lever jag åter igen i ett fast förhållande och hon får också väldigt lätt vaginalorgasmer. Bara jag först fått igång henne med en klitorisorgasm så är hon på en platå där vaginalorgasmerna kommer som pärlor på ett halsband.
Så jag kan väl se mig som väldigt lyckligt lottad där 70% av kvinnorna jag har haft sex med har fått vaginalorgasmer, flera av dem helt regelmässigt. En av dem fick dessutom orgasm av enbart analsex, vilket verkligen inte fanns i min världsbild före jag fick vara med om det!
På minussidan får jag i rättvisans namn framhålla att med så kort kuk så blir det vissa begränsningar i vilka ställningar som funkar. Skeden har bara funkat med en kvinna som var rejält "bakmusad". Annars får det bli en "liggande doggy". Det funkar bra.
Alla är vi olika och har olika preferenser och fysiska förutsättningar. Vissa kvinnor hade jag svårare att själv få orgasm med av samlaget eftersom de inte var så tajta. Hade naturligtvis varit lättare om jag hade haft en tjockare kuk som hade kunnat kompensera för det. Men det har varit ett mindre problem, för det går oftast att vinkla kuken så att den gnider bättre mot slidöppningens sidor, gärna upp emot klitoris. Fördelen med en stenhård kuk!