Inlägg från: Miniblomma |Visa alla inlägg
  • Miniblomma

Bf - Maj 2o26 👣💜

ttcjuliaa skrev 2025-09-29 12:01:47 följande:

Då har vi nyss kommit hem från ultraljudet, sett ett tickande hjärta och alla mätningar såg perfekt ut, scorade 10/10 och läkaren sa att hon tror det går vägen den här gången. Så skönt att äntligen kunna sänka skuldrorna lite. Blir kallade på nytt ultraljud i vecka 12-13 ungefär för NIPT då jag också är "gammal", 38 år på BF Drömmer 

Vad roligt! Stort grattis ❤️
  • Miniblomma
    Nanathalie skrev 2025-09-28 16:11:47 följande:

Hej alla maj-mammor! Och grattis till era plus!

Jag plussade på 8/9dpo och är beräknad så sent som till den 30/5. Är 35 år och har 2 barn sedan tidigare på 8 och 12. Inga gemensamma med min fästman dock.

Att plussa efter missfall "hits differently". Jag försöker att inte stressa upp mig för mycket, men det är lättare sagt än gjort. Jag har 3 mf med mig detta året, 1 ma och 2 kemiska. Jag har testat och sett hur testen ökat i styrka tills de blivit riktiga dyestealers. Inväntar nu ett 3+ på digitala, sedan ska jag lägga ner testandet och försöka lita på kroppen. Nu har jag dessutom progesteronvagitorier och hoppas den lille vill stanna. Tänkt göra ett privat viabilitetsultraljud någon gång efter 8+ och därefter skriva in mig hos bm.

Mina symtom är en förlamande trötthet (minns inte detta från föregående graviditeter) ömma bröst och knepig smak/lukt. Aptiten kommer och går. Har också växtvärk i livmodern. Försiktigt optimistisk men också realistisk med min egen statistik i ryggsäcken. Hoppas såklart till varje pris att det blir en majbebis nu ????

Kram!

💕 BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 123
     7/5 - haringenfantasinuheller
    14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    26/5 - RainbowFamilyDreams
    28/5 - Junieverse
    30/5 - Nanathalie
    Grattis till pluset! ❤️ Hoppas verkligen att det går vägen för dig den här gången, så att det blir en liten till i maj ❤️
  • Miniblomma
    yny skrev 2025-09-28 11:38:27 följande:

Idag har jag för övrigt mått riktigt illa för första gången! Riktigt bubblig och obekväm hela förmiddagen. Börjar lugna sig lite nu. Skönt på ett sätt att få lite mer symtom! Får väl se om jag känner samma ifall det blir värre 😂

Har ni andra funderat på om ni vill ta reda på kön? 🥰

Med första barnet ville både jag och sambon det (och jag var även tvärsäker på att det var en pojke ända sen plusset vilket visade sig stämma) men denna gång har vi bestämt oss för att låta det bli en överraskning 😍 jag har heller inte samma känsla denna gång! 

Vad spännande att låta det bli en överraskning ändå! Vi är tvärsäkra på att vi vill veta könet och helst imorgon, men det är ju ett tag kvar innan det är möjligt. Jag tror inte att vi kommer att testa privat med blodprov heller, utan ändå vänta in tills det syns på ultraljud. Vi hoppas på ett friskt levande barn, så könet är inte viktigt på så sätt, men det vore ändå väldigt skönt att veta för den mentala förberedelsen.

Hur man ska göra med NIPT känner jag mig väldigt osäker på. Främst är jag orolig att det inte ska vara något levande där inne, så jag har nog svårt att tänka så mycket innan första ultraljudet oavsett. Har bokat privat i vecka 11+6 så det är lång tid kvar 😅 Är i 6+6 nu.

Illamående och ömhet i brösten, tilltagande trötthet, sömnsvårigheter, känslighet för lukt, känslig mage som spänner av gas något otroligt ibland, och förändrat smaksinne med tappad matlust är symtomen jag har just nu. Får lite panik ibland när illamåendet inte släpper, trots att jag småäter för att hålla blodsockret uppe. Det är kämpigt på jobbet att låtsas som ingenting ibland, kan jag säga. Jag har dessutom uniformsyrke där det blir en del tryck över magen pga utrustning, inte så hårt att det blir farligt utan bara väldigt obehagligt, så jag räknar lite ner dagarna innan jag kan gå ut med det.

Hur klarar ni andra av att jobba just nu?

• Miniblomma
    Babybooom24 skrev 2025-09-29 22:13:59 följande:

Tack för era vitamintips! Kanske bara borde skaffa mig de från apoteket som heter gravid, känns tryggt. Också hört det om A-vitamin!

haha ja, alltså min mage har varit superkaosig och lös i några veckor men nu har det vänt?alla hormoner!

Håller också på bli tokig på sömnen, är helt slut på jobbet? och nu senaste nätterna har jag haft väldigt ont i övre ryggen, ska på mitt första UL imorgon så tänkte nämna det imorgon så det inte är ngt med levern eller så - är så nervös generellt! 

Känner också igen några namn, och det gör mig nyfiken, hur länge har ni i gruppen försökt innan ni plussade?
    För mig tog det 1,5 år och hann göra en insemination (inget plus)

Otroligt nog har min mage (eller snarare mina magrörelser) varit precis som vanligt, trots allt illamående, magknip och kass matlust. Sömnen har jag haft otroliga problem med fram till för två dagar sedan, då jag har fått sova två hela, långa nätter. Jag hoppas att det inte var undantag mot regeln, utan att det börjar normalisera sig, för sömnbrist PLUS hormontrötthet är inte att leka med. Höll på att somna stående på jobbet igår och då hade jag ändå sovit bra. Är i vecka 7+0 nu.

För oss kom plusset sjätte cykeln med oskyddat sex, men två månader gick bort på grund av att en av oss var borta under ägglossningsfönstret och första cykeln hade jag ingen koll alls på min ägglossning så den kan vi mycket väl ha missat. Jag skulle räkna det som att det lyckades på fjärde försöket, men det tog sex månader. Jag inser att jag är oerhört lyckligt lottad att det inte tog längre tid (även om det kändes som en evighet) och jag är väldigt glad för er som lyckats efter längre kamp och att ha slitits mellan hopp och förtvivlan!

• Miniblomma
    hoppas på bebis ett skrev 2025-09-28 13:10:50 följande:
    Grattis till alla plus! Man längtar sååååå själv.

Hur hade ni sex runt äl när ni plussade? hoppas det inte är opassande att fråga. Känns som det aldrig vill ta sig för oss, vi har försökt sen mars.

Vi hade sex CD9, CD11 och CD13 (x2). Jag hade alla symtom på ägglossning CD11, men har inte testat med stickor så jag är rätt säker på att ägglossningen skedde CD11 eller CD12. Vi hade också försökt sedan i mars och jag vet att varje dag kan gå plågsamt långsamt när man väntar på pluset, även om det objektivt sätt inte är så länge med ett halvår. Hoppas att det snart är er tur att se det där extra strecket på stickan ❤️

• Miniblomma

Ni som tänkt göra NIPT privat, vad kostar det hos er?
    Jag blev väldigt sugen på att boka NIPT efter att ha läst om det, men sedan såg jag att kostnaden ligger på 9000 kronor 😅😅 Jag var beredd på ett par tusen, men inte NIO. Min region erbjuder tyvärr inte NIPT på gratis-vägen.

Är man galen som nästan överväger det ändå? NIPT kan ändå göras i vecka 10+0 och jag vill inte gå en längre tid och behöva göra ett sent avbrytande. Jag har tidigare gjort abort i vecka 12 och det var traumatiserande så det räckte och blev över.

• Miniblomma
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-10-01 13:55:07 följande:

Idag fick vi se ett litet hjärta ticka. 
    Jag mår så fruktansvärt illa, hungrig men har inget sug.
    Jag känner mig slutkörd jämt. 
    Hittar ingen energi.
    Hoppas att det lättar längre fram 😅

Åh, grattis! ❤️
    Lite samma här med symtomen. Det är blandade känslor, för man vill bara må bättre samtidigt som jag hade varit mer rädd och orolig om jag inte mådde så här kasst 😅
  • Miniblomma
    Annpor skrev 2025-10-02 09:28:47 följande:

Idag har vi gjort vårt första VUL. Fick se ett litet tickande hjärta i v 6+1 och graviditeten bedömdes som normal hittills. Nytt VUL v.10 igen. Så glad och tacksam!!! ❤️

Stort grattis, vad skönt! ❤️

• Miniblomma

Tack till er som svarat gällande NIPT. Jag ska försöka vänta till första ultraljudet om en månad och sedan kan det mycket väl bli att jag bokar in, trots den skyhöga kostnaden 😅

Tröttheten har verkligen slagit till här nu. Känner mig nästintill febrig i energinivå plus att jag har svårt att reglera temperaturen, så jag fryser eller är övervarm över tid. Sedan illamående på det. Släpade mig till gymmet och tänkte att det kanske skulle göra gott, men var bara glad att jag lyckades överleva hela det korta, lugna passet igår. Fick panik för att byxorna tryckte det minsta på magen och behövde sätta mig ner mycket för att spyan satt i halsen 😅 Jag joggade lite lätt 5km förra veckan och det funkade ändå då. Det känns som att det är bra att träna för att förbereda kroppen så gott det går, men det känns ytterst motigt just nu.

Hur ser det ut med träning för er? Klarar ni att träna? vad gör ni för träning och hur mår ni av det?

• Miniblomma
    Mololo skrev 2025-10-02 18:02:00 följande:
    Jag får gratis NIPT via landstinget. Men inte förrän i vecka 13, vilket känns så OTROLIGT SENT?? ska man sen vänta 1-2 veckor på provsvaret, och det skulle visa sig att det är massa problem och man behöver avbryta graviditeten? då kanske man måste göra en abort typ i vecka 14-15?? Och det känns sååå himla sent? 😓

Men som du skriver.. 8-9000 kr för att göra det privat bara nån vecka tidigare, känns lite väl mycket.. man har ju mycket annat att lägga pengarna på om det nu kommer en bebis. 🤔
    Ja, otroligt sent! Visst att man kan hinna få missfall och att de inte vill lägga den kostnaden om det ändå inte skulle gå vägen, men som du säger är det brutalt att göra avbrytande så sent! Helst ska man göra ultraljud först innan NIPT har jag läst också, så måste i så fall först lägga pengar på tidigt privat ultraljud och sedan de tusenlapparna för NIPT. Har nu hittat ett ställe jag kan åka till som kostar 6000 istället (7600 med privat ul) och det ser ut som att jag blir illa tvungen att punga ut det, trots att jag helst lagt pengarna på bebisen sedan. Samtidigt känner jag lätt att det hade varit värt den kostnaden för att slippa abort i vecka 15. 
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜