Inlägg från: yny |Visa alla inlägg
  • yny

Bf - Maj 2o26 👣💜

Babybooom24 skrev 2025-09-28 18:12:40 följande:

Redan gjort men chatgpt sa att det var okej... gah antar det skiftar beroende på hur man ställer frågan!

Vad äter ni andra för vitaminer osv? 

Jag tar sån där multivitamin för gravida :) 
  • yny
    Babybooom24 skrev 2025-09-28 18:13:48 följande:
    Tror det blir samma för oss! Så svårt ja, hur har ni som fått barn tidigare gjort?
    Jag gjorde KUB förra gången. Då fick vi inte veta några siffror utan endast att det var "låg risk". Tror jag föredrar det framför att få veta exakta siffror, det hade nog stressat mig väldigt mycket.

Det blir nog KUB denna gång också men mest för att det är gratis.. 
  • yny
    ttcjuliaa skrev 2025-09-29 12:01:47 följande:

Då har vi nyss kommit hem från ultraljudet, sett ett tickande hjärta och alla mätningar såg perfekt ut, scorade 10/10 och läkaren sa att hon tror det går vägen den här gången. Så skönt att äntligen kunna sänka skuldrorna lite. Blir kallade på nytt ultraljud i vecka 12-13 ungefär för NIPT då jag också är "gammal", 38 år på BF Drömmer 

Så underbart!! 😍😍❤️
  • yny

Jag var knappt illamående alls med första barnet men denna gång verkar det vara annorlunda! Mådde otroligt illa igår och det var fortsatt idag, framförallt på förmiddagen men även lite nu efter jobbet. Aptiten är också påtagligt påverkad. Förra graviditeten fick jag aversion mot kaffe och choklad (två saker jag normalt älskar haha) men än så länge känner jag inget sånt, men tror det kom nån vecka senare förra gången.

Brösten är mycket mindre ömma nu, lite nojigt men försöker att inte övertänka 🥲

Tänkte fel också, mitt VUL blir i 8+6 (inte 7+6 som jag tänkte först). Det är för övrigt också nåt jag märkt - jag har blivit så otroligt disträ?! Rörig och snurrig 😅 

Sen lite TMI men hur funkar era magar? Jag är bubblig och gasig men har fått så jäkla mycket strul med diarre också 🙈 det ihop med illamåendet för att man känner sig lite matt! 

Har gått bra att jobba fram till idag egentligen, idag var det jobbigt när illamåendet låg på. Är i 6+2 idag.

• yny
    Junieverse skrev 2025-09-29 19:09:33 följande:

Kan relatera till problemen med magen 🤣 jag kan gå från vara förstoppad till Motsatsen och vi ska inte ens tala om hur gasig jag känner mig 😆? 

Hur är er sömn ? Jag får snart krupp på att jag vaknar varje natt vid 03/04 tiden och kan absolut inte somna om på iallafall en god timme eller så?

Jag har det precis likadant med sömnen! Vaknar ofta mitt i natten och kan inte somna om???? 
  • yny
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-10-01 13:55:07 följande:

Idag fick vi se ett litet hjärta ticka. 
    Jag mår så fruktansvärt illa, hungrig men har inget sug.
    Jag känner mig slutkörd jämt. 
    Hittar ingen energi.
    Hoppas att det lättar längre fram 😅

Grattis till det lilla hjärtat 💕 så härligt! 

Hoppas dina symtom lättar snart! 
    Det är samma för mig. Har mått så illa sedan helgen, något jag knappt upplevde med första barnet. Är inte heller sugen på mat men ändå hungrig och sen när jag väl äter så känns det som att maten fastnar i magsäcken och inte rör sig vidare liksom.. som att den står halvvägs upp i halsen 🥲 inte så gött! 
    Har en hel del molvärk också. 
    MEN jag önskade mig ordentliga symtom så är ändå glad för det har jag ändå fått haha 
  • yny
    Björken88 skrev 2025-10-02 17:46:17 följande:

Solsol96 grattis till bröllopet och Annpor så fint att se din lilla må bra på ultraljudet♥️

Vet fortfarande inte hur man citerar/svarar er direkt i era inlägg så får nämna era namn bara i mitt inlägg och hoppas ni ser🤣

Vill fråga er alla här om vad ni har för gravidapp? Jag har preglife, har ni samma eller annan och vilken skulle ni  annara rekommendera som är gratis🥰

För att citera så trycker man på de tre prickarna högst upp på ett inlägg 😁 

Jag har också preglife. Har även preggers (den är lite "roligare" men tycker preglife är bättre! 
  • yny
    Björken88 skrev 2025-10-03 06:09:52 följande:
    Sedär tack nu kan jag citera😁 Preggers aldrig hört men varför är den roligare? 😁Kanske borde ladda ner den också isåfall😅
    Det är den som har alla jämförelser där den jämför bebisens storlek med frukter och djur. Typ "nu är bebisen lika stor som en avokado" haha. Preglife känns lite mer seriös på nåt sätt. Man måste verkligen inte ha båda :) jag kollar nästan bara i preglife.
  • yny
    Mololo skrev 2025-10-03 15:32:19 följande:

Idag gjorde jag tidigt ultraljud, och fick se ett litet tickande hjärta! Hjärta

Hon beräknade mig till vecka 7+3, så två dagar tidigare, men tror jag fortsätter räkna enligt min egen uträkning då jag vet ganska exakt vilket datum äggläggningen skedde och plussade tidigt, så att jag skulle vara två dagar tidigare känns inte så troligt. 

Åh så härligt! 🥰 

Nån enstaka mm mätfel såhär tidigt gör ju superstor skillnad så skulle göra som du, gå på din egen uträkning 😊 
  • yny

Hur mår ni andra? 💕

Den här veckan har illamåendet varit nästintill olidligt, fyfasen alltså! Aptiten är noll och energin i botten, huvudvärk och så illamåendet.. det är verkligen stor skillnad mot min första graviditet. 

Tror ni på skrock? Det sägs ju att om man mår bra i första trimestern så är det en pojke och tvärtom en flicka ;) Denna gång har jag en magkänsla att det skulle kunna vara en liten tjej! 

Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜