Bf - Maj 2o26 👣💜
Redan gjort men chatgpt sa att det var okej... gah antar det skiftar beroende på hur man ställer frågan!
Vad äter ni andra för vitaminer osv?
Redan gjort men chatgpt sa att det var okej... gah antar det skiftar beroende på hur man ställer frågan!
Vad äter ni andra för vitaminer osv?
Då har vi nyss kommit hem från ultraljudet, sett ett tickande hjärta och alla mätningar såg perfekt ut, scorade 10/10 och läkaren sa att hon tror det går vägen den här gången. Så skönt att äntligen kunna sänka skuldrorna lite. Blir kallade på nytt ultraljud i vecka 12-13 ungefär för NIPT då jag också är "gammal", 38 år på BF
Jag var knappt illamående alls med första barnet men denna gång verkar det vara annorlunda! Mådde otroligt illa igår och det var fortsatt idag, framförallt på förmiddagen men även lite nu efter jobbet. Aptiten är också påtagligt påverkad. Förra graviditeten fick jag aversion mot kaffe och choklad (två saker jag normalt älskar haha) men än så länge känner jag inget sånt, men tror det kom nån vecka senare förra gången.
Brösten är mycket mindre ömma nu, lite nojigt men försöker att inte övertänka 🥲
Tänkte fel också, mitt VUL blir i 8+6 (inte 7+6 som jag tänkte först). Det är för övrigt också nåt jag märkt - jag har blivit så otroligt disträ?! Rörig och snurrig 😅
Sen lite TMI men hur funkar era magar? Jag är bubblig och gasig men har fått så jäkla mycket strul med diarre också 🙈 det ihop med illamåendet för att man känner sig lite matt!
Har gått bra att jobba fram till idag egentligen, idag var det jobbigt när illamåendet låg på. Är i 6+2 idag.
Kan relatera till problemen med magen 🤣 jag kan gå från vara förstoppad till Motsatsen och vi ska inte ens tala om hur gasig jag känner mig 😆?
Hur är er sömn ? Jag får snart krupp på att jag vaknar varje natt vid 03/04 tiden och kan absolut inte somna om på iallafall en god timme eller så?
Idag fick vi se ett litet hjärta ticka.
Jag mår så fruktansvärt illa, hungrig men har inget sug.
Jag känner mig slutkörd jämt.
Hittar ingen energi.
Hoppas att det lättar längre fram 😅
Solsol96 grattis till bröllopet och Annpor så fint att se din lilla må bra på ultraljudet♥️
Vet fortfarande inte hur man citerar/svarar er direkt i era inlägg så får nämna era namn bara i mitt inlägg och hoppas ni ser🤣
Vill fråga er alla här om vad ni har för gravidapp? Jag har preglife, har ni samma eller annan och vilken skulle ni annara rekommendera som är gratis🥰
Idag gjorde jag tidigt ultraljud, och fick se ett litet tickande hjärta! 
Hon beräknade mig till vecka 7+3, så två dagar tidigare, men tror jag fortsätter räkna enligt min egen uträkning då jag vet ganska exakt vilket datum äggläggningen skedde och plussade tidigt, så att jag skulle vara två dagar tidigare känns inte så troligt.
Hur mår ni andra? 💕
Den här veckan har illamåendet varit nästintill olidligt, fyfasen alltså! Aptiten är noll och energin i botten, huvudvärk och så illamåendet.. det är verkligen stor skillnad mot min första graviditet.
Tror ni på skrock? Det sägs ju att om man mår bra i första trimestern så är det en pojke och tvärtom en flicka ;) Denna gång har jag en magkänsla att det skulle kunna vara en liten tjej!