Inlägg från: Miniblomma |Visa alla inlägg
  • Miniblomma

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej hopp! Grattis till alla plus och kul att ha en tråd att följas åt i.

Plussade inatt och har inte ens hunnit berätta för sambon, som fortfarande sover. Jag har inte kunnat sova mer än en timme på hela natten, för jag vaknade i panik med kraftig halsbränna och har sedan dess varit klarvaken. Dålig sömn där jag vaknat mycket utan anledning har jag haft de senaste dagarna, men annars har jag inte känt annat än molvärk och mer ömhet i brösten sedan igår kväll hittills. Vecka 4+1 ska jag vara med uppskattad bf 21 maj 2026. Inväntar illamående och extrem trötthet när som helst nu. Detta blir första barnet, men min andra graviditet, som avslutades i vecka 11. Detta plus tog 6 försök och jag är lika glad som livrädd. Det är så tidigt också så man vet inte om det håller hela vägen.

Hur ska jag ens berätta för sambon?

• Miniblomma
    Annpor skrev 2025-09-13 21:28:25 följande:

Hoppar också in här. Bf 26/5, plussade igår på äl +10.
    Vårt andra barn, har en liten änglapojke i himlen också som vi förlorade i fullgången graviditet ifjol. Jag är 33 år och från Norrland ????. 

Stort grattis! Så fint att du får vara med här efter allt kämpande ❤️ Har sett dig i de senaste bim-trådarna och det ska bli kul att kunna följas åt här i stället!
  • Miniblomma
    Mololo skrev 2025-09-15 13:05:45 följande:

Jag är ju bara i vecka 5 ännu, 4+4. Men har väldigt få, eller egentligen inga symtom alls än, förutom uteblivens mens. Hur är det för er andra som är lika tidigt som mig? Känner ni av något i brösten eller trötthet? Vill minnas att vid tidigare graviditeter så kom illamåendet först vid typ vecka 7. Men man blir ju lite orolig när man inte känner av något alls såhär?

Jag förstår din känsla, för jag vill någonstans KÄNNA att jag är gravid, samtidigt som det är helt normalt att symtom dröjer eller inte ens kommer alls utan att det är något problem.

Jag är i vecka 5+0 nu och har känt lite molvärk fram och tillbaka sedan 4+3. Brösten har sedan dess också varit lite svullna och ömma som de brukar vara innan mensen. Inget illamående ännu, men riktig halsbränna när jag ligger ner, så pass att jag knappt sovit alls dessa dagar. Jag HOPPAS att nästäppan som också kommit samtidigt är förkylning och inte graviditetssymtom för jag har läst att det brukar vara kvar hela graviditeten om man får det - och jag kan verkligen inte andas genom nästan. Trött är jag, men oklart om det är förkylning + sömnbrist eller hormonerna.

Förra graviditeten kände jag bara molvärk och magknip i några dagar när mensen skulle ha kommit, innan tröttheten och illamåendet slog till någon vecka senare. Jag kände ingen halsbränna eller nästäppa alls, så jag är lite förvånad över detta. Fortfarande väldigt glad att jag har privilegiet att klaga över dessa besvär dock, när anledningen är ett litet groende frö ❤️

• Miniblomma

Mololo skrev 2025-09-16 07:19:28 följande:

Junieverse skrev 2025-09-15 16:24:40 följande:

Hej och grattis alla BF Maj kompisar 🌸

Jag vågade knappt tro jag skulle få vara med i en BF tråd igen efter vår förlust i Mars då jag drabbades av X och opererades akut MEN JAG PLUSSADE precis 🥹. Jag är i glädjetårar och chock samtidigt som  är lite rädd för samma problem Igen.

Jag testade i smyg mitt på dagen utan min fästman som är iväg för jag bara kunde inte hålla mig, trodde ändå inte det skulle visa något för jag har BIM på troligen torsdag men det var starkt positivt 😭❤️!!  Nu måste jag vänta till han kommer hem ikväll för att berätta, sjukt jobbigt 😩

BF 28 Maj om allt gå väl 🙏🏻✨

Ja egentligen vill man ju inte klaga över att man mår bra. 😅 Men det hade varit skönt med något slags bevis på att hormonnivåerna ökar.. 

Jag har också ett X i bagaget, så funderar på att försöka boka in ett tidigt VUL. Men vill gärna vänta tills man kan se hjärtslagen, så gärna att jag gått 6 hela veckor åtminstone. Men är ju 4+5 idag så kanske måste ringa snart för att få en passande tid i alla fall.

Man måste få klaga oavsett haha, antingen för att man mår för bra eller för dåligt!

Det låter bra att försöka få ett tidigt VUL i alla fall. Har du tagit något nytt gravtest och sett att det ser starkt/starkare ut? Kroppen kan vara olika bra på att hantera HCG, även om HCG finns i lika hög grad, så jag tänker att om stickan tydligt visar positivt fortfarande, så spelar ens egen känsla inte så stor roll. Då borde det bara betyda att kroppen är bra på att hantera hormonerna utan att man känner så mycket själv.

Jag har inte haft X, men åt brie-ost efter att jag testade för tidigt och fick negativt. Risken för listeria är ju inte skyhög ändå direkt, men när jag googlade på den osten sedan visade det sig att just den precis blivit återkallad pga listeria-utbrott och såklart blev jag också sjuk ett par dagar senare. Det KAN såklart bara vanlig influensa som går överallt, men det finns ändå en oro där. De vill inte testa på VC eftersom jag inte är allvarligt sjuk och om det är listeria jag har behandlar de ändå inte utan det blir bara ett missfall. Jag är därmed lite extra rädd för missfall nu i dagarna, men testade imorse och det testet var starkare än det första för tre dagar sedan och osten åt jag 5 september, så jag håller tummarna att faran snart är förbi. De två testen intill varandra är de första och det ensamma testet togs idag.

• Miniblomma
    Junieverse skrev 2025-09-15 16:24:40 följande:

Hej och grattis alla BF Maj kompisar 🌸

Jag vågade knappt tro jag skulle få vara med i en BF tråd igen efter vår förlust i Mars då jag drabbades av X och opererades akut MEN JAG PLUSSADE precis 🥹. Jag är i glädjetårar och chock samtidigt som  är lite rädd för samma problem Igen.

Jag testade i smyg mitt på dagen utan min fästman som är iväg för jag bara kunde inte hålla mig, trodde ändå inte det skulle visa något för jag har BIM på troligen torsdag men det var starkt positivt 😭❤️!!  Nu måste jag vänta till han kommer hem ikväll för att berätta, sjukt jobbigt 😩

BF 28 Maj om allt gå väl 🙏🏻✨

Stort stort grattis! ❤️ 

Hur berättade du och hur reagerade fästmannen på den goda nyheten?
  • Miniblomma
    Junieverse skrev 2025-09-16 10:04:31 följande:

Alltså det var SÅ jobbigt igår att vänta på att han skulle komma hem 😅? Jag hade förberett en fin middag, tänt ljus och sen gömt alla mina 3 grav test i en presentbox som jag la på bordet. 

Jag hade ställt upp min mobil och filmade allt också och han var så chockad, överraskad och glad, det blev många glädjetårar igår 😭❤️ sen ringde vi våra familjer också och berättade för de har varit så stöttande i vår förlust och när jag opererades så vi ville dela med dem också 🥰

Åh, vad fint!! ❤️ så roligt att kunna dela med alla direkt och underbart att ha på film att titta tillbaka på dessutom 🥰
  • Miniblomma
    Mololo skrev 2025-09-16 18:15:05 följande:

Nej har inte tagit något mer test. Jag tog ju ett digitalt, så det stod liksom bara ?gravid? men tänkte kanske köpa ett sånt med veckoindikator. När jag snart passerat vecka 5 så borde det ju stå ?gravid 3+ veckor? i alla fall. 

Nä men fy vad jobbigt med den osten, och så att du blev dålig efter! Vilken jobbig väntan att de bara säger att man får vänta och se om det blir missfall eller ej! Håller tummarna att allt går bra och att det inte är listeria du haft/har!! ❤️🙏🏼

Jag förstår! Tror som en annan dock att stickorna är mer tillförlitliga med hur starka strecken är, för jag har hört att veckoindinatorn inte stämmer så värst noggrant ändå 🤷🏼?♀️ Så bli inte orolig om det inte skulle visa 3+!

Tack ❤️ Ja, visst förstår jag ju att de inte vill slösa pengar för tester bara för min sinnesro, men det blir en jobbig väntan i någon vecka till i alla fall? och sedan minst till vecka 13 också. Jag har längtat så efter detta plus och vill SÅ gärna ha det här barnet, så det är inte långt till katastroftankarna här 😅 HOPPAS verkligen med hela mitt hjärta att det blir vår tur i maj nu ❤️ Och ska försöka tänka att jag är gravid tills motsatsen är bevisad. 6 veckor till är på tok för lång tid att vara rädd istället för glad. Jag har ju längtat och då måste jag fasen njuta också!!
  • Miniblomma
    EnbartAnon skrev 2025-09-17 20:44:43 följande:

Vad kostar ett tidigt vul i erat område?
    Jag har funderat att jag ville gå på ett innan kub men tyckte 1600kr va dyrt..eller det kanske är normalt?🙈

Det kostar 1600 i mitt område också, om det inte råkar vara samma område haha! Jag kommer nog att boka in ett ändå?
  • Miniblomma

Fortsätter på BF-listan då!

💕 BF-lista maj -26 💕

18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny

• Miniblomma
    yny skrev 2025-09-20 06:23:08 följande:

Har testat varje dag sen i måndags och varit orolig över att teststrecket varit ganska svaga (men stigit), men nu idag fick jag ett jättestarkt plus (lika starkt som lontrollinjen) och det känns såååå skönt!! 😭 Nu kanske man ändå vågar hoppas att det faktiskt kan gå?! Vet att det inte betyder att det går bra hela vägen men ändå skönt att det verkar utvecklas som det ska hittills ❤️

Har nästan inga symtom heller så det har spätt på oron, det var exakt samma med första barnet. 
    Nu är jag dock jätteöm typ upp mot armhålorna?? Alltså i brösten men inte själva brösten liksom, svårt att förklara 😂 men hade aldrig så med första barnet, kan typ inte röra armarna ordentligt 😅 ibland kommer en liten våg av illamående över mig också men det går över lika snabbt. 

Hur går det för er andra? 💕

Vad roligt att strecket blivit så starkt nu! ❤️ Hade nästan velat ha ett ultraljud varje vecka för att inte noja själv haha! Knasigt hur mycket symtom kan variera, även mellan olika graviditeter för samma person.

Inget direkt illamående här ännu och halsbrännan som jag fick på natten i några dagar har lugnat sig, men får lätt sura uppstötningar. Jag rapar väldigt mycket och otrevligt särskilt efter mat och tycker nästan ingenting smakar gott nu, så matlusten är inte på topp. Brösten är svullna så sambon reagerar och de ömmar lite, men inget överdrivet.

Det är skönt att inte må så illa ännu, men jag längtar ändå lite efter att göra det bara för att det ska kännas mer på riktigt. Drömde att jag fick missfall och haft kvar känslan att det här är för bra för att vara sant sedan jag plussade för en vecka sedan, så jag hoppas att det lägger sig med tiden 😄 Vecka 5+4 idag.

Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜