Inlägg från: yny |Visa alla inlägg
  • yny

Bf - Maj 2o26 👣💜

Plussade imorse 😍❤️ andra barnet, har en son född december -23. 

Väldigt tidigt ännu, är i v3+6. 

I förrgår kväll fick jag en väldigt sparsam rosa blödning + molvärk. Den fortsatte hela dagen igår och idag är det verkligen pyttelite och mera brunaktigt. Tänker nidblödning? Fick inte det med första barnet. Lite ömma bröst också men förutom det inga andra symtom, men det är ju som sagt väldigt tidigt.

Spänd, förväntansfull och livrädd är en bra sammanställning av känslorna just nu! 🙈😍

• yny

Glömde skriva att bf är uppskattat till 23/5 🥰

• yny
    Anonym (Såpbubbla) skrev 2025-09-13 21:06:49 följande:
    Hej, hoppar in här!

Testade svagt men tydligt positivt i måndags och ungefär samma i tisdags. Onsdag var BIM. Planerar ta ett test imorgon för att se om det blir starkare.

4 + 3 idag. BF 20/5 enligt app.

Jag har ett barn sedan tidigare och vi har slutligen efter flera år bestämt oss för att försöka få ett syskon. Så det känns ganska nytt även om jag varit med om det tidigare.

Jag har inte riktigt tagit in graviditeten än. Jag var väldigt orolig för att få mf förra graviditeten och känner lite att jag går mot samma känsla nu. Jag vågar inte riktigt vara glad, fastän jag är det.

Hittills inga jättetydliga symptom, bortsett från yrsel (snurrar när jag reser mig fort) och väldigt bubblig och uppsvälld mage. Inget illamående än och kaffesuget är kvar som vanligt. Jag är kaffegalning så försöker trappa ner på det nu. Har också en stressig situation på jobbet så hoppas hitta något sätt att hantera det, då jag verkligen inte vill ha stress nu.

Grattis till er alla! 🌸
    Känner igen mig så väl i din rädsla för missfall och att inte våga vara glad över graviditeten pga det. Känner precis likadant. Hade många småblödningar under första trimestern med mitt första barn och trodde hela tiden att det höll på att gå åt skogen. Jag hade även väldigt milda gravsymtom vilket spädde på rädslan. Alla som säger att man ska vara glad om man får må bra i första trimestern - absolut, men jag hade gärna känt mig lite mer gravid iaf...

Jag törs heller inte hoppas på min nya graviditet ännu, är så medveten om riskerna i tidig graviditet. Tänker köpa ett pack med stickor imorrn så att jag kan följa testerna lite. 
  • yny
    Babysheep skrev 2025-09-15 09:07:42 följande:

V 4+4 idag och nyss var jag på toa och upptäckte en liten brunaktig flytning i trosan. När jag torkade mig var även pappret lite brunrött.

Nu har jag ju givetvis total panik och är rädd för missfall. Har någon snälla nåt lugnande ord för mig?

Det är jättesvårt att säga för det kan vara något på g men det måste ABSOLUT INTE vara så!
    Jag blödde vid många tillfällen under första trimestern med mitt första barn, både rosa, brunt och lite rött men aldrig några stora mängder. Graviditeten fortlöpte sedan normalt och har en frisk snart 2-åring nu :) 
  • yny
    Mololo skrev 2025-09-15 13:05:45 följande:

Jag är ju bara i vecka 5 ännu, 4+4. Men har väldigt få, eller egentligen inga symtom alls än, förutom uteblivens mens. Hur är det för er andra som är lika tidigt som mig? Känner ni av något i brösten eller trötthet? Vill minnas att vid tidigare graviditeter så kom illamåendet först vid typ vecka 7. Men man blir ju lite orolig när man inte känner av något alls såhär?

Förstår dina känslor!! 
    Jag är i 4+2 idag och har inte heller känt nästan nånting... Lite ömmare bröst kanske men väldigt lite isåfall. Trött är jag ändå hela tiden pga sonen snart 2 år som sover dåligt så kan inte säga om det är mer eller samma som det brukar vara.. inget illamående än. Tror att jag kanske är en låghormonare, med första barnet hade jag väldigt milda symtom under första trimestern och ganska svaga positiva gravtest ffa i början då. Minns att jag var lika nojig även då. Samma här nu, väldigt svaga test. Är så jävla nojig hela tiden att det är en kemisk... Rädd varje gång jag går på toa att det ska finnas blod där. Så törs knappt tro på att jag är gravid, är väl en skyddsmekanism.
  • yny

Jag förstår inte hur jag ska klara att vänta ända till v13-ish innan jag får göra ul. Har flyttat sen första barnet och där jag bor nu finns det ingen möjlighet till privat tidigt ultraljud. Jag har GAD och har väldigt svårt att tygla ångesten, det var likadant med första barnet.. vet hur mycket det tidiga ultraljudet lugnade mig den gången. 

Så jag har testat med stickor nu sen plusset för att försöka känna lite kontroll.. BIM borde ha varit igår, i måndags, BIM -1, var teststrecket knappt synligt på RFSU testa ofta stickan, där känsligheten ju är 25 mlU/ml. Men idag, BIM+1 var det mycket tydligare (fortfarande svagt men stor skillnad mot 2 dagar sen). Så för mig känns det lugnare liksom att testa så jag ser att det går åt rätt håll iaf.. VET att det inte betyder att det går hela vägen men ÄNDÅ. :) 

• yny
    EnbartAnon skrev 2025-09-17 20:44:43 följande:

Vad kostar ett tidigt vul i erat område?
    Jag har funderat att jag ville gå på ett innan kub men tyckte 1600kr va dyrt..eller det kanske är normalt?🙈

Tror jag betalade 1100kr 2023 (med första barnet) så 1600 låter ju inte orimligt 
  • yny
    Junieverse skrev 2025-09-16 20:27:25 följande:
    Har vi någon BF lista i gruppen? vore kul att ha koll på allas datum 😍
    Jag kan börja på en BF-lista 😊 så får ni andra fylla på!

💕 BF-lista maj -26 💕

23/5 - Yny
  • yny
    Anonym (G) skrev 2025-09-19 06:26:58 följande:

BF runt 28/5. 

Hade bim igår men haft positiva test sen i måndags. Fick dock igår brun flytning och idag rosa på pappret så är orolig för missfall. men fortsatt starka test. Känner mig förvirrad och orolig. Någon som har liknande ?

Med min första så blödde jag redan samma kväll jag plussade, på BIM+1. Rosa, sparsam blödning som övergick i bruna flytningar. Sen höll det på så många gånger efter det under hela första trimestern. Gossen är snart två år. Så det kan gå bra ❤️ 
  • yny
    Anonym (Gymlover) skrev 2025-09-19 07:33:31 följande:

BF 3 maj för mig!
    Första barnet, det känns läskigt och pirrigt 🥰 Idag ska jag på VUL för att förhoppningsvis se hjärtljud (7+4).

Åh vad pirrigt att få se den lilla!! 😍
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜