Anonym (Såpbubbla) skrev 2025-09-13 21:06:49 följande:
Hej, hoppar in här!
Testade svagt men tydligt positivt i måndags och ungefär samma i tisdags. Onsdag var BIM. Planerar ta ett test imorgon för att se om det blir starkare.
4 + 3 idag. BF 20/5 enligt app.
Jag har ett barn sedan tidigare och vi har slutligen efter flera år bestämt oss för att försöka få ett syskon. Så det känns ganska nytt även om jag varit med om det tidigare.
Jag har inte riktigt tagit in graviditeten än. Jag var väldigt orolig för att få mf förra graviditeten och känner lite att jag går mot samma känsla nu. Jag vågar inte riktigt vara glad, fastän jag är det.
Hittills inga jättetydliga symptom, bortsett från yrsel (snurrar när jag reser mig fort) och väldigt bubblig och uppsvälld mage. Inget illamående än och kaffesuget är kvar som vanligt. Jag är kaffegalning så försöker trappa ner på det nu. Har också en stressig situation på jobbet så hoppas hitta något sätt att hantera det, då jag verkligen inte vill ha stress nu.
Grattis till er alla! 🌸
Känner igen mig så väl i din rädsla för missfall och att inte våga vara glad över graviditeten pga det. Känner precis likadant. Hade många småblödningar under första trimestern med mitt första barn och trodde hela tiden att det höll på att gå åt skogen. Jag hade även väldigt milda gravsymtom vilket spädde på rädslan. Alla som säger att man ska vara glad om man får må bra i första trimestern - absolut, men jag hade gärna känt mig lite mer gravid iaf...
Jag törs heller inte hoppas på min nya graviditet ännu, är så medveten om riskerna i tidig graviditet. Tänker köpa ett pack med stickor imorrn så att jag kan följa testerna lite.