Inlägg från: fornminne |Visa alla inlägg
  • fornminne

Min pojkvän kan inte hantera alkohol.

TS, det är ett sundhetstecken att du förstår att din killes spritvanor och aggressivitet är ett problem, samt inte gillar att han tar anabola. Det visar att du i alla fall inser att det inte är normalt.

Det är mindre sunt att du trots detta är kvar i relationen, samt på allvar verkar tro att ni har en framtid tillsammans? Trots att han inte ens vill förändras.

Man ska inte ge upp för lätt, men som någon skrev ovan gäller det normala killar, inte slagskämpar som käkar anabola och inte kan hantera alkohol. Sådana har man ingen framtid med. Alls.

De flesta skulle ha sprungit för länge sen i din sits, eller inte fallit för din kille från början. Du skriver att han började med anabola nyligen, att han inte var sån innan. Det är möjligt, men andra varningstecken fanns ju där redan när ni träffades eller i början av er relation, eller hur? Hans våldsamma bakgrund, att han nästan dog av spritförgiftning, att du inte ville att han skulle få syn på ditt ex, för då skulle han mucka gräl?

Det är liksom röda flaggor alltihop. Eller brukar du falla för den typen av killar?

Kanske är det som någon ovan skriver. Kanske skulle du själv behöva hjälp.

• fornminne
    Anonym (Anonym) skrev 2025-09-11 21:38:24 följande:
    Min tidigare kille var inte sådan, alls. Raka motsatsen. Min nuvarande var väldigt fin och gullig, det var därför jag började gilla honom från början. Han var så fin mot mig och jättemysig. Visade verkligen att han tyckte om mig. Jag slutade till och med att träffa honom i början, och ett tag senare ångrade jag mig och då var han kvar. Han är fortfarande fin, men allt eftersom har det ju eskalerat, vilket jag inte visste från början, att det skulle bli så här. 
    Det räcker inte att vara fin och gullig när man har så stora problem som din nuvarande pojkvän. Om din förra pojkvän var raka motsatsen, tycker jag att du ska fråga dig själv varför du har fallit för en slagskämpe, samt håller fast vid honom fast du vet hur han är.

Många killar är fina och gulliga utan att slåss, käka anabola och ha dåligt ölsinne. Om du trots detta är så kär i din nuvarande kille att det gör dig blind, att du inte vill göra slut, tycker jag att du ska söka hjälp för egen del.
Svar på tråden Min pojkvän kan inte hantera alkohol.