Inlägg från: Tyra myra |Visa alla inlägg
  • Tyra myra

Lite förvirrande med tummar

Har en tid funderar över detta med tumme upp och tumme ner här på FL.

Använder sällan dessa tummar, Det är bara när jag läst något osedvanligt bra eller tvärtom dåligt och inte själv vill yttra mig i tråden som jag använt dem.

Därför blir jag väldigt förbryllad av tummarna jag själv får. Jag kan ha en diskussion med en skribent i något ämne. Om diskussionen blir lång så kan tummarna bli många, ofta kan det bli lika många upp som ner.

Nu undrar jag om detta betyder att lika många håller med mig som inte gör det, Eller om det är samma person/personer som tummar hela tiden ?

Vad tror ni?

• Svar på tråden Lite förvirrande med tummar
  • Tyra myra

Ja, det är förvirrande. Tror inte att facebook har haft några nedåt tummar utan nöjer sig med gilla tummen. I och för sig kan man använda emojarna för att uttrycka missnöje men de verkar inte användas så ofta vad jag kan se.  Vilket säkert beror på att man inte är annonym där.

• Tyra myra
    Anonym (Lösen) skrev 2025-09-11 18:52:37 följande:

Håller med om att de är förvirrande, av skäl som redan har nämnts. Konstigast är ju när folk skriver och berättar om något helt neutralt, typ: vi besökte Vasamuseet förra året, och får nertumme. Obegripligt. 

Det vore därför mycket bättre att kommentera att man inte tycker att Vaasamuseet är så intressant. En nedåt tumme säger ju ingenting.
Svar på tråden Lite förvirrande med tummar