Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?
Igår blev Charlie Kirk mördad. Hur tror ni det kommer att förändra samhället?
Igår blev Charlie Kirk mördad. Hur tror ni det kommer att förändra samhället?
Inte se allvarligt på att folk hyllar och firar det faktum att en man blev mördad för att han uttryckte sina åsikter? Det är en farlig väg att gå, om vi ska vara tysta när folk hyllar mord på människor som blivit mördade för att de hade åsikter som inte faller alla i smaken. Sorgligt nog är det många som kommenterar och säger helt vidriga saker. Inte bara ett fåtal, utan många. Gå in själv och se.
Med tanke på vad han förordat (milt sagt) så vore det inte jättefräscht om han blev martyr. Tänker jag. Nu vet inte jag vad andra lägger i det begreppet men han har ju en del åsikter som hör hemma i 1800-talet minst sagt. Kring vad kvinnor har för plats i samhället, att de bör söka till uni enbart för att hitta en man typ.
Och sen det här med vapnen...
De kan säkert hitta någon finare och mer genuin person att göra martyr av så småningom. Tror jag.
Ska bli intressant att se vilket straff gärningsmannen får.
Med tanke på brottets allvar borde det spontant bli dödsstraff med tanke på att det finns på straffskalan i Utah.
Kombinationen med att han tycker att lite svinn får man räkna med gällande vapenlagarna samt att han samlade in pengar för Nancy pelosis förövare som utförde ett mordförsök på en politisk motståndare. (Att han då verkar anse att politiska mord är ok)
Resulterar i tanken att sättet han dog på verkar handla om en bisarr karma som utspelat sig.
Har aldrig påstått att Kirk förtjänade att dö, där fultolkar du mig. Till skillnad från kirk så anser jag inte att politiska mord eller mordförsök är ok.
Ingen utanför USA visste vem denna person var, innan han blev mördad förutom folk med speciella intressen för MAGA och höger extremism.