Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?

Anonym (Kristoffer) skrev 2025-09-11 23:09:49 följande:

Det var ju massvis av oskyldiga människor som dog när Trump och högern stormade Kapitolium med. 

Within 36 hours, five people died: one was shot by the Capitol Police, another died of a drug overdose, and three died of natural causes, including a police officer who died of a stroke a day after being assaulted by rioters and collapsing at the Capitol. Four officers who responded to the attack died by suicide within seven months (Wiki)

Och Trump stormade ingenting.
  • Tow2Mater
    Anonym (Eden) skrev 2025-09-11 19:29:11 följande:

Jag ser ingen som hyllar detta.
    Vänstern är rädda för att få det kletade på sig.
    Högern eldar upp.
    What else is new?

USA måste göra upp med sina vapenlagar, så är det bara. De är fast i sitt 2nd amendment och moment 22. Så länge "alla" har vapen så är ingen beredd att släppa sitt.
    Jag sa det senast idag till min man, om jag går ut på gatan här bland de 30 radhus som finns i närområdet, det SISTA jag är rädd för är att någon granne kommer ut och skjuter mig. Det är verkligen längst ner på listan. För ingen har vapen här. Det är en icke-fråga. Och OM någon skulle ha vapen så är det reglerat. Då är hen inom polisen eller möjligen militären eller så är hen jägare och FÅR äga vapen. 
    I USA är det tvärtom, där vill varenda jäkel ha en bössa för om grannen har en så måste jag också ha en. Jag har rätt att skydda mig.
    Så länge den rätten väger tyngre än andra argument och incitament - varsågod.

Folk snackar om psykisk ohälsa, och absolut ett stort ämne idag. Många mår skit. Men som man också säger, psykisk ohälsa finns överallt och folk skjuter inte överallt för att...nä just det - de har inte samma generösa vapenlagar som USA har. 

mmmm, Sverige borde ju förbjuda bomber. De smäller ju lite här och var till vardags.
  • Tow2Mater
    Anonym (Zxc) skrev 2025-09-12 15:18:52 följande:

Kombinationen med att han tycker att lite svinn får man räkna med gällande vapenlagarna samt att han samlade in pengar för Nancy pelosis förövare som utförde ett mordförsök på en politisk motståndare. (Att han då verkar anse att politiska mord är ok)

Resulterar i tanken att sättet han dog på verkar handla om en bisarr karma som utspelat sig.

Har aldrig påstått att Kirk förtjänade att dö, där fultolkar du mig. Till skillnad från kirk så anser jag inte att politiska mord eller mordförsök är ok.

Men sammanhanget i vilket han sa saker bryr du dig inte alls om? 

Kirk did call on an "amazing patriot" to post bail for Pelosi's attacker during an Oct. 31, 2022, episode of "The Charlie Kirk Show." As a result, we've rated the quote correctly attributed. However, in the same episode, Kirk condemned the attack, saying it was "awful." He also asked why the attacker was held without bail, claiming that in Chicago someone can "commit murder and be out the next day."

uk.news.yahoo.com/fact-check-charlie-kirk-called-210900442.html
  • Tow2Mater
    Anonym (GH) skrev 2025-09-12 17:41:05 följande:
    Så han fördömer våldet men tar ändå förövarens parti, kräver att jan ska få borgen och samlar in pengar till det syftet. Hyckleriet är slående.  

Undrar vad du hade tyckt om en demokrat krävt och samlat in borgen för Kirks mördare. Det hade låtit väldigt annorlunda från dig, det är ett som är säkert.
    Anonym (Zxc) skrev 2025-09-12 17:51:41 följande:

Ja, hyckleriet är slående som någon pekar på. Han hade väl också en åsikt om att kvinnor enbart skulle gå på universitet om de ville skaffa en man. Trots att han själv är gift med en välutbildad, framgångsrik egenföretagare.

Kirk bidrar till skapandet av det här politiska klimatet som han också är ett offer för. 

Ni är inte insatta i hur det fungerar i t ex Chicago som han jämfor med. Och kommentarerna måste sättas i perspektiv till vad han pratade om, i sitt sammanhang. Men det skiter ni i. 

Talk radio på både vänster och hoger sidorna diskuterar politik på detta sätt. Men jag gissar ni inte lyssnat.

?And why is he still in jail? Why has he not been bailed out? By the way, if some amazing patriot out there in San Francisco or the Bay Area wants to be a midterm hero, someone should go and bail this guy out? Bail him out and then go ask him some questions.?
  • Tow2Mater
    Anonym (GH) skrev 2025-09-12 18:14:11 följande:
    Om han tycker det är fel att man får borgen för enkelt i Chicago borde han jobba för det, inte samla in borgen för att få ut en man som begått ett mordförsök med politiska motiv. 

Men så är det med er i MAGA. När en politisk kommentator är MAGA och blir mördad är det fruktansvärt men när en demokratisk politiker blir skjuten är det tyst eller så ska man samla in borgen till förövaren. Värst av allt är hyckleriet gällande  palestinier där ni hejar på mördandet och tycker skattebetalare i USA ska bekosta kulorna och bomberna. Så pro-life av er, eller hur.   
    Jag är inte Maga. Trampade jag på en öm tå nu när du blev så upprörd.

Jag säger bara hur talk radio fungerar, på båda sidor. Och dessutom sa han att pelosidådet var hemskt, inget han stödde.
  • Tow2Mater
    Anonym (GH) skrev 2025-09-12 18:39:45 följande:
    Det viktiga är inte vad han säger utan vad han gör. Han samlade pengar till borgen för en man som gjort sig skyldig till ett mordförsök på en demokratisk politiker. Våld som skrämmer bort människor från att arbeta politiskt.

Du väljer alltså dra ner vår diskussion på den låga nivån att fråga om jag blev upprörd. Om du inte klarar av att hålla dig saklig kan sluta skriva till mig. Jag kommer inte hålla en diskussion nere i gyttjan med dig. Men efter jag har läst tidigare inlägg från dig i andra trådar är jag inte förvånad, det är i smutsen och skiten du trivs bäst.  
    Du menar du är saklig när du kallar mig Maga, och drar in både negativa kommentarer om palestinier, amerikanska skattebetalare och pro-life i ditt inlägg??

Och nu fortsätter du som dubbelanonym med personliga attacker om mig i andra trådar? Saklig huh?

Måste verkligen trampat på en mycket öm tå.
  • Tow2Mater
    Anonym (GH) skrev 2025-09-12 19:50:52 följande:
    Jag har sett dig tidigare försvara den etniska rensningen i Gaza och Trumps politik överlag, precis som du också gjort i den här tråden. Har sett nog av dina åsikter för att ha gjort mig en uppfattning om vad du tycker, oavsett om du kallar dig MAGA eller inte
    . Du verkar inte veta vad personliga attacker betyder. Det är bara att du inte klarar av att någon bemöter dina åsikter. 

Håll dig till ämnet istället. Sluta spela martyr och håll en salig ton. Annars kan du sluta skriva. Ingen mer än du tycker synd om dig.
    Du kan sluta diskutera med mig när du vill. Dina fega dubelanonyma påhopp är ganska trista.
  • Tow2Mater
    Anonym (GH) skrev 2025-09-12 20:22:47 följande:
    Du är inte ens medveten om att ditt konto är lika anonymt som mitt. Jag vet inte vem du är och du vet inte vem jag är. Men jag tycker du är rolig, så fort du inte kan svara är du utsatt för personliga attacker och ett du är ett offer. Och trots att du har ett anonymt konto själv attackerar du mig för att vara anonym Drömmer
    Du vill fortsatta diskutera? Hur var det med sakligheten nu igen då? Tycker du att du är saklig?

Problemet med dig som dubbelanonym är att du tydligen forfoljer andra skribenter som skriver under sina signaturer från tråd till tråd, och när det passar dig tar till påhopp, ofta falska sådana som vi ser, om vad som skrivits i andra trådar. Så mycket trist.
Svar på tråden Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?