Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?
Det var ju massvis av oskyldiga människor som dog när Trump och högern stormade Kapitolium med.
Och Trump stormade ingenting.
Det var ju massvis av oskyldiga människor som dog när Trump och högern stormade Kapitolium med.
Jag ser ingen som hyllar detta.
Vänstern är rädda för att få det kletade på sig.
Högern eldar upp.
What else is new?
USA måste göra upp med sina vapenlagar, så är det bara. De är fast i sitt 2nd amendment och moment 22. Så länge "alla" har vapen så är ingen beredd att släppa sitt.
Jag sa det senast idag till min man, om jag går ut på gatan här bland de 30 radhus som finns i närområdet, det SISTA jag är rädd för är att någon granne kommer ut och skjuter mig. Det är verkligen längst ner på listan. För ingen har vapen här. Det är en icke-fråga. Och OM någon skulle ha vapen så är det reglerat. Då är hen inom polisen eller möjligen militären eller så är hen jägare och FÅR äga vapen.
I USA är det tvärtom, där vill varenda jäkel ha en bössa för om grannen har en så måste jag också ha en. Jag har rätt att skydda mig.
Så länge den rätten väger tyngre än andra argument och incitament - varsågod.
Folk snackar om psykisk ohälsa, och absolut ett stort ämne idag. Många mår skit. Men som man också säger, psykisk ohälsa finns överallt och folk skjuter inte överallt för att...nä just det - de har inte samma generösa vapenlagar som USA har.
MSNBC politiska analyst Matthew Dowd blev sparkad över sina kommentarer om Charlie Kirks mord.
www.msn.com/en-us/news/other/msnbc-political-analyst-matthew-dowd-fired-over-charlie-kirk-shooting-comments/ar-AA1MjjeT&infiniteContentCount=0
Annu en reporter avskedad. Bra.
nypost.com/2025/09/11/sports/suns-beat-writer-gets-fired-after-series-of-charlie-kirk-posts/
Kombinationen med att han tycker att lite svinn får man räkna med gällande vapenlagarna samt att han samlade in pengar för Nancy pelosis förövare som utförde ett mordförsök på en politisk motståndare. (Att han då verkar anse att politiska mord är ok)
Resulterar i tanken att sättet han dog på verkar handla om en bisarr karma som utspelat sig.
Har aldrig påstått att Kirk förtjänade att dö, där fultolkar du mig. Till skillnad från kirk så anser jag inte att politiska mord eller mordförsök är ok.
Ja, hyckleriet är slående som någon pekar på. Han hade väl också en åsikt om att kvinnor enbart skulle gå på universitet om de ville skaffa en man. Trots att han själv är gift med en välutbildad, framgångsrik egenföretagare.
Kirk bidrar till skapandet av det här politiska klimatet som han också är ett offer för.