• Anonym (Malin)

Varför raderades den?

Tidigare idag lade någon ut tråden Snusk med ChatGPD, som handlade om hur man kan få AI att skriva erotiska noveller åt en. Den var seriös och jag såg inget olämpligt. Varför raderades den? Hoppas någon moderator kan förklara, då det är oklart behöver fler än jag få veta.

• Svar på tråden Varför raderades den?
  • Anonym (Anna)

Jag la ut en liten del av en erotisk text där tidigare idag. Tror dock inte det var därför den försvann, för då hade de väl tagit bort enbart mitt meddelande. 

Vet att de raderat trådar om ChatGPT tidigare också. De gillar kanske inte AI, bara (det är mycket de inte gillar, verkar det som). 

Jag har hur som helst bestämt mig för att lämna denna sida nu, som så många andra redan gjort. Har varit medlem sedan 2006 men fick nog nu. 

Om någon annan är intresserad av AI-erotik så diskuterar jag gärna det vidare på Flashback om någon vill starta en tråd där istället. 

• Anonym
    Anonym (Anna) skrev 2025-09-11 19:43:57 följande:

Jag la ut en liten del av en erotisk text där tidigare idag. Tror dock inte det var därför den försvann, för då hade de väl tagit bort enbart mitt meddelande. 

Garanterat därför. De har nolltolerans mot erotiska texter och trodde säkert tråden skulle spåra ur med liknande texter.
  • Anonym (Malin)
    Anonym skrev 2025-09-11 19:51:54 följande:
    Garanterat därför. De har nolltolerans mot erotiska texter och trodde säkert tråden skulle spåra ur med liknande texter.
    Men då borde det räckt att ta bort just det inlägget och därmed satt ribban.
    Men det kan vara som du säger.
  • Anonym (Puf)

För att tråden postade en sexnovell och sådana är inte tillåtna enligt F.L regelverk. Svårare än så är det inte.

• Anonym
    Anonym (Malin) skrev 2025-09-11 20:11:44 följande:
    Nej, de ödslar inte sin tid på trådar som de tror kommer att bli mycket jobb att moderera. En tråd som börjar med regelbrott brukar sällan lugna sig tyvärr.
  • Anonym (Rätt)
    Anonym (Malin) skrev 2025-09-11 20:11:44 följande:
    Fast folk vet ju inte att det är en porrnovell som tagits bort, så det är knappast någon ribba som sätts. Helt rätt att tråden togs bort.
  • Anonym (På väg bort härifrån)

Jag har drabbats av samma i några trådar som jag startat. Inget i min TS som på något sätt bröt mot några regler. Men sen är tråden helt plötsligt borta. Och jag har fått något meddelande i min inkorg om  att min tråd raderats och med en förklaring som är mig totalt obegriplig. Jag kan tänka mig att någon har skrivit något olämpligt i tråden men att hela tråden raderas för det? Det var inledningsvis ofta en rätt intressant diskussion...sen kanske det spårade ur. 

Det här forumet är riktigt dåligt modererat. Det vore rätt intressant om det blir strömavhopp härifrån till något annat. Flashback är flera mil bättre än det här. 

• Anonym (Nightstride)

Mycket tråkigt, det var en spännande tråd! 

• Motherinlaw

Kan bara hålla med tyvärr, moderatorer har dålig koll på en jämn nivå. Tramsiga trådar och inlägg får vara kvar, det är okej att vara elak och otrevlig mot andra medlemmar men när spännande och roliga trådar dyker upp så raderas dem. 

Nej tyvärr har forumet blivit oseriöst och mycket bygger på hur man modererar tyvärr. 

• Anonym (Rätt)
    Motherinlaw skrev 2025-09-12 00:26:07 följande:

Kan bara hålla med tyvärr, moderatorer har dålig koll på en jämn nivå. Tramsiga trådar och inlägg får vara kvar, det är okej att vara elak och otrevlig mot andra medlemmar men när spännande och roliga trådar dyker upp så raderas dem. 

Nej tyvärr har forumet blivit oseriöst och mycket bygger på hur man modererar tyvärr. 

Fast det är väl fullt möjligt att ha en intressant diskussion utan att ta med en sexnovell?
  • Anonym (Undran)

Jag hann tyvärr inte läsa tråden. Men låter som en kul sak att diskutera.

Varför är det nolltolerans mot ett exempel på sexnovell när det finns trådar där man kan lägga upp nakenbilder? Inte för att jag har något emot ifall andra vill ha en tråd där de lägger upp nakenbilder. Bara så motsägelsefullt.

Var finns dessa nollroleransregler att ta del av.

Jag tröttnar också otroligt mycket på detta forum stundtals. Bara massa tjafs och trams och inga regler som man kan ta del av förutom från petiga forummedlemmar som egentligen inte har en aning.
    Men jag återkommer, än så länge.

• Anonym (Undran)
    Anonym (Rätt) skrev 2025-09-12 11:40:36 följande:
    Fast det är väl fullt möjligt att ha en intressant diskussion utan att ta med en sexnovell?
    Kunde inte sexnovellen då ha raderats och diskussionen fått fortsätta kan man undra?
  • Anonym (Rätt)
    Anonym (Undran) skrev 2025-09-12 12:17:12 följande:
    Kunde inte sexnovellen då ha raderats och diskussionen fått fortsätta kan man undra?
    Det har diskuterats längre upp i tråden.

Och vad gäller att nakenbilder är tillåtna, så är de ju inte det. Du får väl inte visa könet, så vitt jag förstått. Och jag tycker inte riktigt att en sådan bild går att jämföra med en ren porrnovell där kvinnan får kuken nedkörd i halsen och ska hålla kvar. Att grafiskt beskriva en hård sexakt och att stå i underkläderna är enligt mig två helt skilda saker.
  • Moderator

TS, anledningen att den tråden raderades berodde på att det innehöll en erotisk novell.
    Det är inte tillåtet.
    Mvh
    Alex

Svar på tråden Varför raderades den?