Inlägg från: Ezmeraldah |Visa alla inlägg
  • Ezmeraldah

Botox genom vården?

Tänk vad många som skulle få ont i belymmersrynkan om det gick att få gratis botox där... Folk skulle köa utanför vårdcentralerna... 

Har du provat botox mot migrän? Det kanske skulle hjälpa dig? 

• Ezmeraldah
    Anonym (A) skrev 2025-09-13 17:19:26 följande:
    Har inte migrän. 
    Nej men det kanske kan hjälpa även mot ditt problem? 
  • Ezmeraldah

Fyller det ut rynkor också? Alltså blir det nån skillnad estetiskt sett? (Antar att det är det TS egentligen är ute efter.)

Aliona skrev 2025-09-13 19:56:46 följande:

Jag får botox mot kronisk migrän vis landstinget, som bland annat sätts mellan ögonen. Det tog mig 3-4 år att få dock eftersom alla andra behandlingar skulle utredas först. Kan tänka mig att det är samma för andra besvär att man vill prova annat lättare först, men jag vet inte. 

• Ezmeraldah
    Aliona skrev 2025-09-13 21:09:18 följande:
    Nej, det gör inget mot rynkor. Jag får 31 injektionen, varav 24 är i hårbotten, nacken och axlarna. Jag får fyra högt upp i pannan vid hårfästet och där har jag inga rynkor och tre mellan ögonen där jag har djupa bekymmersrynkor och de finns kvar efter behandling. Jag drar nog ihop ögonbrynen mindre med botox men rynkorna har ju redan bildats och de fylls inte ut. 
    Då är det nog därför den typen av behandling inte intresserar TS. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (A) skrev 2025-09-13 23:10:31 följande:
    Men nej det fyller inte ut eventuella rynkor. Däremot kan det slätas ut. Då man inte använder muskeln så slätas det ut med tiden. 
    Släta eller fylla. Sak samma. Märk ord om du gillar det. 

Säg att du har migrän så kan du få botox. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (A) skrev 2025-09-14 04:51:19 följande:

Enligt den ssk jag gjorde botox hos förra gången kan man inte fylla ut en rynka med botox. Nu har jag ingen rynka än, den har liksom inte satt sig, men den har funnits sedan jag var 20 om jag ansträngt mig. 

Man kan däremot släta ut den, innan den satt sig. Men har man väl fått djupa linjer så måste man ha fillers också. Utöver det.

Ja det är så jäkla dyrt bara. Men nog hjälper det. Har gjort botox en gång och vilken skillnad i känslan i pannan, som att pannan blev lugn. Avslappnad. men det är synd att man ska behöva lägga pengarna själv när det inte handlar om något kosmetiskt utan medicinskt. För man har besvär av det. 

Personen du svarar nu skriver ju SLÄTA och inte fylla?! Så vad är det du klagar på nu?! Hon har ju skrivit rätt?? 

Botox mot migrän slätar inte ut heller. Det blir ingen skillnad estetiskt eftersom man lägger injektionen på ett annat sätt, om jag förstår saken rätt. Så om det inte handlar om kosmetik så säg att du har migrän bara? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (A) skrev 2025-09-14 10:09:39 följande:
    Det är lite då och då tyvärr. Inte främmande människor men bekanta. Ja jättetråkigt och då tänker man ju inte mindre på det eller så :(
    Det hade ju inget med kosmetik att göra, sa du? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (A) skrev 2025-09-14 13:00:53 följande:
    Nej det fyller inte. Det kan bara slätas ut innan man fått rynkor, eftersom rynkan inte är satt än/för djup. När den väl blivit för djup behöver man använda fillers. Fillers och botox är två olika saker. men vanligt att nybörjare missuppfattar det. 
    Förlåt så fruktansvärt mycket att jag skrev fel ord. Det spelar väl ingen roll för det handlar ju inte om utseende utan om smärta? 
    Anonym (A) skrev 2025-09-14 13:01:24 följande:
    Sluta skriv i min tråd, tack.

Så jag har rätt alltså? Du vill inte testa den botoxbehandling som ges mot migrän eftersom det inte skulle förbättra ditt utseende? 
Svar på tråden Botox genom vården?