• Anonym (A)

Botox genom vården?

Jag har ont i pannan mellan ögonen eftersom bekymmersrynkan är så spänd. Har problem med oro (18 års bagage). Nu till och med fått besvär med ont bakom ögonen. Man misstänkte MS men det var inte det. Bara spändhet.

Kan man få hjälp genom vården? Och nej avslappning funkar inte 

• Svar på tråden Botox genom vården?
  • Anonym (A)

Inte heller massage 

• Anonym (?)

Testa, kontakta din vårdcentral. 

Däremot inget du ska besöka akuten för. 

• Lynx123

Du kan vänja dig av med att spänna musklerna i pannan. Det tar tid men det går. Mycket bättre än att spruta in toxin i kroppen 

• Anonym (A)
    Lynx123 skrev 2025-09-13 08:31:56 följande:

Du kan vänja dig av med att spänna musklerna i pannan. Det tar tid men det går. Mycket bättre än att spruta in toxin i kroppen 

Du menar göra övningar som spänna, slappna av? Försöker undvika att spänna för det är ju det enda jag gör. Men att göra tvärtom kanske funkar? Hur? Lurar man kroppen då?
  • Anonym (A)

Vet när jag gjorde botox sist så var det en sån lättnad. Gjort det en gång. Det blev inte tungt i pannan och jag såg inte så sur ut enligt folk. Det ska ju kommenteras hela tiden. 

• Lynx123
    Anonym (A) skrev 2025-09-13 08:36:13 följande:
    Du menar göra övningar som spänna, slappna av? Försöker undvika att spänna för det är ju det enda jag gör. Men att göra tvärtom kanske funkar? Hur? Lurar man kroppen då?
    För mig har det handlat om att lära mig mitt eget minspel. Har alltså fått öva på att inte rynka ögonbrynen när jag är fundersam eller bekymrad. Då släppte spänningsvärken till sist.
  • Ezmeraldah

Tänk vad många som skulle få ont i belymmersrynkan om det gick att få gratis botox där... Folk skulle köa utanför vårdcentralerna... 

Har du provat botox mot migrän? Det kanske skulle hjälpa dig? 

• Anonym (A)
    Ezmeraldah skrev 2025-09-13 10:34:46 följande:

Tänk vad många som skulle få ont i belymmersrynkan om det gick att få gratis botox där... Folk skulle köa utanför vårdcentralerna... 

Har du provat botox mot migrän? Det kanske skulle hjälpa dig? 

Har inte migrän. 
  • Anonym (A)
    Lynx123 skrev 2025-09-13 08:57:13 följande:
    För mig har det handlat om att lära mig mitt eget minspel. Har alltså fått öva på att inte rynka ögonbrynen när jag är fundersam eller bekymrad. Då släppte spänningsvärken till sist.
    Det är ju inget jag tänker på. Oftast gör jag det i sömnen. Har oftast ett ganska rejält streck mellan ögonen då. 
  • Anonym (A)

På morgonen alltså, sen lägger det sig under dagen.

Svar på tråden Botox genom vården?