• Anonym (Hejjj)

Är det viktigt att ha snyggt, bra hår?

Hur viktigt tycker ni att håret är? För attraktionen till exempel, hur viktigt är det att en tjej/kille har snyggt hår? Och vad är snyggt hår?

Är det till exempel snyggast (generellt) med långt eller kort hår på en tjej? Vilken hårfärg är generellt snyggast?

Är det kört den dagen man börjar tappa massvis med hår? 

• Svar på tråden Är det viktigt att ha snyggt, bra hår?
  • Anonym (Alla tycker olika)

Hur långt är ett snöre?

• Anonym (Ja)

Om man vill vara fin så är det en fördel att ha fint hår. Nåt mer du vill veta?

• EnAnonumius

Alltså vad som är snyggt hår är ju högst subjektivt.

Fast de flesta kan nog vara överens om att man bör vårda om sitt hår också då håret är ju en del av helhetsintryck...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Preferenser)

Allt handlar om preferenser och vad man har för smak. Och vad man attraheras av.

Ex, jag som kvinna och mina kvinnliga vänner attraheras inte av högt hårfäste, kala fläckar, flintisar och skalliga män. Det är inget jag personligen attraheras av. Och sådana män är inga jag blir intresserad av annat än vänskap.  Själv är jag över 40 och har långt tjockt hår med väldigt bra kvalitet och glans. Så där är det ingen dubbel moral. 

Tänker jag rent ur ärftlighetssyfte, hade jag aldrig heller skaffat barn med en sådan man. Då sannolikheten att barnen, speciellt pojkar ärver det i stor utsträckning. Har sett flera generationer som ärvt det av sina pappor. Och det ser inget roligt ut.

• Anonym (Nicole)
    Anonym (Preferenser) skrev 2025-09-13 15:18:48 följande:

Allt handlar om preferenser och vad man har för smak. Och vad man attraheras av.

Ex, jag som kvinna och mina kvinnliga vänner attraheras inte av högt hårfäste, kala fläckar, flintisar och skalliga män. Det är inget jag personligen attraheras av. Och sådana män är inga jag blir intresserad av annat än vänskap.  Själv är jag över 40 och har långt tjockt hår med väldigt bra kvalitet och glans. Så där är det ingen dubbel moral. 

Tänker jag rent ur ärftlighetssyfte, hade jag aldrig heller skaffat barn med en sådan man. Då sannolikheten att barnen, speciellt pojkar ärver det i stor utsträckning. Har sett flera generationer som ärvt det av sina pappor. Och det ser inget roligt ut.

+1, är inget jag attraheras av heller.  När jag får barn, vill jag ha en pappa med bra kalufs. Vill inte att dom ska bli flintisar innan 30 typ. Dessutom tycker jag det ser rätt gubbigt ut. Vilket kanske har göra med att jag inte känner någon attraktion.
  • Hellishen

Men herregud typ hälften av män blir tunnhåriga och tappar håret. Man ska vara bra ytlig och osäker för att sortera bort alla dem på ett bräde.
    Själv tycker jag det är attraktivt med män och kvinnor som jobbar med de förutsättningarna de har, och har självinsikt.
    Så en kille med flint rakar förslagsvis huvudet istället för att skaffa surfarfrisyr. Och en kille med fjunig skäggväxt satsar inte på helskägg. Men alla kan vara snygga med det utseende de fått! 

• Anonym (Nicklas)
    Hellishen skrev 2025-09-13 15:36:41 följande:

Men herregud typ hälften av män blir tunnhåriga och tappar håret. Man ska vara bra ytlig och osäker för att sortera bort alla dem på ett bräde.
    Själv tycker jag det är attraktivt med män och kvinnor som jobbar med de förutsättningarna de har, och har självinsikt.
    Så en kille med flint rakar förslagsvis huvudet istället för att skaffa surfarfrisyr. Och en kille med fjunig skäggväxt satsar inte på helskägg. Men alla kan vara snygga med det utseende de fått! 

Fast det handlar inte om osäkerhet, det handlar vad man attraheras av. Förstår dessa kvinnor fullt ut.

Ska du förbjuda män att sålla bort mulliga/tjocka kvinnor med. Vi blir äldre även där. Kan säga att en stor majoritet män beter sig rätt svinigt emot dessa kvinnor. Har sett det personligen. Men där ska vi ha mer tolerans? Om argumentet blir det kan man göra något åt. Det kan man med håravfall med.  

Nu antar jag med tanke på det du sa att vi åldras. Det gäller även andra saker med våra kroppar också.
  • Tecum

Man kan tycka vad man vill, men frisyren har betydelse för hur pass attraktiva kvinnor uppfattas som. Män kan jag inte uttala mig om men utgår från att det har iaf en viss betydelse. Redan på hällristningar gjorda för tusentals år sedan ristas kvinnor med långt hår och män med erigerad penis. Så visst har det betydelse.

Men lyckligtvis uppfattas olika frisyrer som attraktiva för olika personer!

• Anonym (Ja)

Tjockt, bra och långt hår gillar dom flesta män.

Svar på tråden Är det viktigt att ha snyggt, bra hår?