• Anonym (Hejjj)

Är det viktigt att ha snyggt, bra hår?

Hur viktigt tycker ni att håret är? För attraktionen till exempel, hur viktigt är det att en tjej/kille har snyggt hår? Och vad är snyggt hår?

Är det till exempel snyggast (generellt) med långt eller kort hår på en tjej? Vilken hårfärg är generellt snyggast?

Är det kört den dagen man börjar tappa massvis med hår? 

• Svar på tråden Är det viktigt att ha snyggt, bra hår?
  • Anonym (Dealbreaker?)

För mig är håret det viktigaste utseendemässigt. Bryr mig inte om mannens längd som jag läser på FL att många tydligen gör, men håret. Ah! Vill ha tjockt hår på min man. 

• Anonym (Nicklas)
    Hellishen skrev 2025-09-13 22:04:44 följande:

Det står alla fritt att sortera bort exakt alla och envar pga sina utseendeideal. Men jag personligen tycker det är jävligt deprimerande att så många är så övertygade om att det är i den änden man börjar. Istället för att vara nyfiken på människor. Alltså vilka de är, hur de är och hur man matchar. 

Fattar ju att en tonåring inte kan tänka längre än till tuttar, röv och hårfäste. Men medelålders singlar, som kanske varit ensamma länge och verkligen skulle vilja träffa någon. Ja de kanske skulle må bra av att utmana sin ytlighet. 

Hur vet du att dessa varit singlar länge dock? Det var en lite udda kommentar måste jag säga. Dessutom är väl inte alla singlar ofrivilliga singlar heller. Många som är och t ex levt singlar länge. Trivs med det. Har flera i mitt umgänge, fler kvinnor faktiskt. Som slutat intressera sig för män romantiskt. Och vill leva ensamma .

Dessutom fungerar det ju inte så tyvärr, vi män är tyvärr värst. När det kommer till utseende. Finns inga män som väljer tjocka kvinnor. Vet inte hur många trådar jag ser varje vecka om  just kvinnors vikt på olika forum.

Tycker det är helt rättvist att kvinnor även får sålla bort sådant dom inte attraheras av. Man kan ju liksom inte tvinga någon att bli tillsammans med någon enbart för att dom "varit ensamma länge". Du måste känna någon slags attraktion.
  • Hellishen

Eftersom jag skrev såhär är ditt svar helt obegripligt:

"medelålders singlar, som kanske varit ensamma länge och verkligen skulle vilja träffa någon" 

Alltså om man vill träffa någon, inte vill leva ensam så kan man ev. må bättre av att sluta leta efter en trophy och fokusera på människan. 

Lever man -Som vuxen- hellre ensam i det scenario jag syftade på - ofrivilligt ensam - än att sluta fokusera på utseende som primär preferens, så tycker jag det är helt rätt beslut. Du vet utseende är inget som nödvändigtvis består, så det blir ju jobbigt sen då om det utgjorde bas för intresse och attraktion. Buhu min fru har gått upp några storlekar/min man har tappat håret så nu måste vi skiljas, för jag tänder inte på hen längre. Ja vet man att det är ett tänkbart scenario framöver så är nog singellivet ett klokare val. 

Anonym (Nicklas) skrev 2025-09-14 12:48:22 följande:
     Hur vet du att dessa varit singlar länge dock? Det var en lite udda kommentar måste jag säga. Dessutom är väl inte alla singlar ofrivilliga singlar heller. Många som är och t ex levt singlar länge. Trivs med det. Har flera i mitt umgänge, fler kvinnor faktiskt. Som slutat intressera sig för män romantiskt. Och vill leva ensamma .

Dessutom fungerar det ju inte så tyvärr, vi män är tyvärr värst. När det kommer till utseende. Finns inga män som väljer tjocka kvinnor. Vet inte hur många trådar jag ser varje vecka om  just kvinnors vikt på olika forum.

Tycker det är helt rättvist att kvinnor även får sålla bort sådant dom inte attraheras av. Man kan ju liksom inte tvinga någon att bli tillsammans med någon enbart för att dom "varit ensamma länge". Du måste känna någon slags attraktion.
  • Anonym (föredrar kort/snagg/flint)

Det kanske inte är alla män som väljer tjocka kvinnor, men att säga att de inte finns stämmer inte.

En av mina vänner har alltid varit överviktig men aldrig haft något problem att hitta intresserade män.Jag har alltid varit mer åt det underviktiga hållet, och har inte haft massor av män bara för det. Det är en myt som endast verkar existera på familjeliv,
  • Anonym (Fetbort)
    Anonym (Preferenser) skrev 2025-09-13 15:18:48 följande:

Allt handlar om preferenser och vad man har för smak. Och vad man attraheras av.

Ex, jag som kvinna och mina kvinnliga vänner attraheras inte av högt hårfäste, kala fläckar, flintisar och skalliga män. Det är inget jag personligen attraheras av. Och sådana män är inga jag blir intresserad av annat än vänskap.  Själv är jag över 40 och har långt tjockt hår med väldigt bra kvalitet och glans. Så där är det ingen dubbel moral. 

Tänker jag rent ur ärftlighetssyfte, hade jag aldrig heller skaffat barn med en sådan man. Då sannolikheten att barnen, speciellt pojkar ärver det i stor utsträckning. Har sett flera generationer som ärvt det av sina pappor. Och det ser inget roligt ut.

inte här heller. Om man själv har ett bra hår och ser ung ut, varför vill man sällskapa med en man som ser ut som en gubbe, liksom? Är så trött på män som verkar anse att flint i kombination med stor skägg och stor mage innebär någon sorts manlig "pondus". Jag spyr bara jag ser sådana utseenden.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (A)
    Anonym (föredrar kort/snagg/flint) skrev 2025-09-14 18:12:25 följande:
    Det kanske inte är alla män som väljer tjocka kvinnor, men att säga att de inte finns stämmer inte.

En av mina vänner har alltid varit överviktig men aldrig haft något problem att hitta intresserade män.Jag har alltid varit mer åt det underviktiga hållet, och har inte haft massor av män bara för det. Det är en myt som endast verkar existera på familjeliv,
    Du har en poäng.
  • Anonym (Dealbreaker?)
    Dessutom fungerar det ju inte så tyvärr, vi män är tyvärr värst. När det kommer till utseende. Finns inga män som väljer tjocka kvinnor. 
    Fast det stämmer inte. Varför tror du att inga män väljer tjocka kvinnor?
  • Anonym (M)

Det suger att inte ha mycket hår. Märker att alla tror att jag är mycket äldre än vad jag är (drygt 30). Samtidigt kan ju inte vi som blir flintis tidigt göra särskilt mycket åt det. Hade det funnits ett läkemedel eller kirurgiskt ingrepp som var effektivt hade jag gärna betalat tiotusentals kronor.

• Anonym (Dealbreaker?)
    Anonym (M) skrev 2025-09-14 18:49:50 följande:

Det suger att inte ha mycket hår. Märker att alla tror att jag är mycket äldre än vad jag är (drygt 30). Samtidigt kan ju inte vi som blir flintis tidigt göra särskilt mycket åt det. Hade det funnits ett läkemedel eller kirurgiskt ingrepp som var effektivt hade jag gärna betalat tiotusentals kronor.

Hårtransplantation?
Svar på tråden Är det viktigt att ha snyggt, bra hår?