• Anonym (Hejjj)

Är det viktigt att ha snyggt, bra hår?

Hur viktigt tycker ni att håret är? För attraktionen till exempel, hur viktigt är det att en tjej/kille har snyggt hår? Och vad är snyggt hår?

Är det till exempel snyggast (generellt) med långt eller kort hår på en tjej? Vilken hårfärg är generellt snyggast?

Är det kört den dagen man börjar tappa massvis med hår? 

• Svar på tråden Är det viktigt att ha snyggt, bra hår?
  • Anonym (Mitt hår)

När det gäller mitt eget utseende spelar mitt hår ganska stor roll för hur fin jag känner mig. Jag är välsignad med tjockt mjukt hår med självlockar. Under en period tappade jag ca 50 % av mitt hår och det fick mig att må väldigt dåligt. Jag kände mig äcklig med mitt tunna stripiga hår.

Hos män föredrar jag väl åtminstone lite hår på huvudet, men hår är väl inget måste om man faller för personligheten. Skulle min kille tappa hår hade jag ju inte gjort slut bara därför. 

• Hellishen

Det står alla fritt att sortera bort exakt alla och envar pga sina utseendeideal. Men jag personligen tycker det är jävligt deprimerande att så många är så övertygade om att det är i den änden man börjar. Istället för att vara nyfiken på människor. Alltså vilka de är, hur de är och hur man matchar. 

Fattar ju att en tonåring inte kan tänka längre än till tuttar, röv och hårfäste. Men medelålders singlar, som kanske varit ensamma länge och verkligen skulle vilja träffa någon. Ja de kanske skulle må bra av att utmana sin ytlighet. 

Anonym (Nicklas) skrev 2025-09-13 18:43:57 följande:
     Fast det handlar inte om osäkerhet, det handlar vad man attraheras av. Förstår dessa kvinnor fullt ut.

Ska du förbjuda män att sålla bort mulliga/tjocka kvinnor med. Vi blir äldre även där. Kan säga att en stor majoritet män beter sig rätt svinigt emot dessa kvinnor. Har sett det personligen. Men där ska vi ha mer tolerans? Om argumentet blir det kan man göra något åt. Det kan man med håravfall med.  

Nu antar jag med tanke på det du sa att vi åldras. Det gäller även andra saker med våra kroppar också.
  • Fjäril kär

Det enda jag känner avsmak för är ovårdat hår - oavsett längd och frisyr... det är lika illa med stripigt tunt hår i  flottig hästsvans och högt hårfäste som det är med överkammad flint.  
    I övrigt har jag ingen preferens . Den jag dejtar nu kör 3 mm med rakmaskin pga brist.på hår efter cancer.   Mitt senaste ex har värsta krullet.. 

Själv har jag långt blont hår långt ner på ryggen.. 

• Anonym (Hmm)

Min kvinna har ett par "regler" Landar hon hemma hos mig eller sig så ryker strumpor och kasse. Strumpor fattar jag  och kan också förstå att boobsen tycker om frihet.
    Hon vet och bjuder på det. Somnar alltid med en "sov-tutte" 
    Vi kan ligga nära utan sex men är så nära ändå

• Anonym (Hår)

Väldigt viktigt. Kan inte attraheras av en kille utan hår. Föredrar lite långt i någon snygg frisyr eller det som passar hans utseende bäst. Färg spelar ingen roll. 

• Mayjel
    Fjäril kär skrev 2025-09-13 23:06:10 följande:

Det enda jag känner avsmak för är ovårdat hår - oavsett längd och frisyr... det är lika illa med stripigt tunt hår i  flottig hästsvans och högt hårfäste som det är med överkammad flint.  
    I övrigt har jag ingen preferens . Den jag dejtar nu kör 3 mm med rakmaskin pga brist.på hår efter cancer.   Mitt senaste ex har värsta krullet.. 

Själv har jag långt blont hår långt ner på ryggen.. 

Fint med blont hår. Hade själv gärna haft långt hår ner på ryggen, blir dock inte snyggt på mig. har inte rätt tjocklek på håret för detta tyvärr. 
  • Anonym (Alexandra)

Tycker att hår är väldigt viktigt, men det viktigaste är såklart att det är välvårdat. Längd och färg kvittar, då olika personer såklart passar olika stilar. Många gånger kan ju kort hår se betydligt bättre ut än långt, just för att det ser mer välvårdat och chict ut. Såg en kvinna häromdagen med hår ner till knäna, och det var verkligen inte fint alls. 

Min man har väldigt bra hår, och hans pappa är likadan, så förhoppningsvis kommer det fortsätta så. 

• Anonym (Frisör familjen)

Jag är mer eller mindre uppväxt på en Hårsalong( som min mormor ägde) så jag är extremt noga med mitt hår.
    Andras hår lägger jag också märke till men ärligt talat så är det inte cliffhanger om jag blir intresserad eller ej, kanske i yngre ålder men efter 30 årsåldern vägde personligheten tyngst.
    Det är jag glad för.
    Jag har varit tillsammans med långhåriga ( länge än mitt eget) rödhåriga, begynnande vikar, rakade och med vanlig kalufs.
    Fett och stripigt samt överkammat hår är en annan sak. Det känns för mig att det drar ner hela min attraktion för denne.
    Ser helt enkelt så ovårdat ut.
    Ibland kan man sitta på tåget, bussen eller stå i kön och man kan verkligen känna lukten av fett och smutsigt hår, får verkligen kväljningar av det.
    Så, rent och vårdat med en frisyr efter dina förutsättningar som lyfter din person är det som gäller för mig på män.
    Jag själv kan ha mitt hår allt från håret strax ovanför  brösten eller typ page som går ner till nacken, men det viktigaste, hålla efter så det ej ser risigt ut.
    Känns som att jag attraherar män oavsett längden. 

• Anonym (Dealbreaker?)
    Anonym (Frisör familjen) skrev 2025-09-14 10:39:42 följande:

Jag är mer eller mindre uppväxt på en Hårsalong( som min mormor ägde) så jag är extremt noga med mitt hår.
    Andras hår lägger jag också märke till men ärligt talat så är det inte cliffhanger om jag blir intresserad eller ej, kanske i yngre ålder men efter 30 årsåldern vägde personligheten tyngst.
    Det är jag glad för.
    Jag har varit tillsammans med långhåriga ( länge än mitt eget) rödhåriga, begynnande vikar, rakade och med vanlig kalufs.
    Fett och stripigt samt överkammat hår är en annan sak. Det känns för mig att det drar ner hela min attraktion för denne.
    Ser helt enkelt så ovårdat ut.
    Ibland kan man sitta på tåget, bussen eller stå i kön och man kan verkligen känna lukten av fett och smutsigt hår, får verkligen kväljningar av det.
    Så, rent och vårdat med en frisyr efter dina förutsättningar som lyfter din person är det som gäller för mig på män.
    Jag själv kan ha mitt hår allt från håret strax ovanför  brösten eller typ page som går ner till nacken, men det viktigaste, hålla efter så det ej ser risigt ut.
    Känns som att jag attraherar män oavsett längden. 

Cliffhanger? Kan det vara dealbreaker du menar?
  • Anonym (föredrar kort/snagg/flint)

För mig har håret ingen större betydelse. Jag kan t.o.m tycka att det är attraktivt med snagg på män. Jag föredrar det framför längre hår. Jag tycker det är väldigt attraktivt med frisyrer som män har i lumpen. Sen finns det män som bär upp en flint väldigt bra, Bruce willis, robert ashberg m.m. 

Vad som är snyggt beror helt enkelt på ens ansiktsform och vad man passar i.

Svar på tråden Är det viktigt att ha snyggt, bra hår?