• Anonym (m)

Min pojkvän säger att han äcklas av mig efter att jag var med om ett övergrepp

Anonym (Filly) skrev 2025-09-15 23:59:08 följande:

Jag brukar ALDRIG hålla med Erfaren man, men den här gången gör jag faktiskt det. Vad är det som gör er så upprörda? Han säger att man BORDE kunna vara trygg, men att världen inte ser ut så. Och det är ju helt sant. Alla män BORDE fatta att man inte ska begå övergrepp, men vissa män fattar inte det och därför måste vi skydda oss själva så gott vi kan.

Fattar de inte? Eller fattar de men väljer att göra det ändå? 

Tror du att alla som begår brott inte fattar att man inte ska?
  • Anonym (m)
    Anonym (Filly) skrev 2025-09-15 23:59:08 följande:

Jag brukar ALDRIG hålla med Erfaren man, men den här gången gör jag faktiskt det. Vad är det som gör er så upprörda? Han säger att man BORDE kunna vara trygg, men att världen inte ser ut så. Och det är ju helt sant. Alla män BORDE fatta att man inte ska begå övergrepp, men vissa män fattar inte det och därför måste vi skydda oss själva så gott vi kan.

Fattar de inte? Eller fattar de men väljer att göra det ändå? 

Tror du att alla som begår brott inte fattar att man inte ska?
  • Anonym (m)
    Anonym (Filly) skrev 2025-09-16 01:53:31 följande:
    Det vet jag inte, det är nog olika från fall till fall. Men det var inte poängen i mitt inlägg. Min poäng var att vi tyvärr måste skydda oss själva. För så ser världen ut.
    Varför ville du då påstå att de inte fattar? Du framställer det ju nästan som att de inte kan hjälpa att de gör som de gör. Klart folk som begår brott fattar att de gör fel. Annars skulle de väl aldrig försöka dölja det och alltid vara öppna mot rättsväsendet om vad de faktiskt gjorde.
Svar på tråden Min pojkvän säger att han äcklas av mig efter att jag var med om ett övergrepp