• Anonym (Jesus)

Min pojkvän säger att han äcklas av mig efter att jag var med om ett övergrepp

Jag var på en liten fest hemma hos en vän. Jag drack för mycket och somnade i gästrummet. När min vän hade gått och lagt sig kom hennes partner in och utsatte mig för ett sexuellt övergrepp.

Efteråt har min partner sagt att han känner äckel eftersom jag ?upplevde en sexuell handling med någon annan?. Han säger att han inte vet om han kan fortsätta vara i vår relation.

Jag känner mig helt knäckt. Jag valde inte det här, och nu förutom traumat känns det som att jag riskerar att förlora honom också.

Är det rimligt att tro att han kan komma över det här, eller bör jag förbereda mig på att bli lämnad?

• Svar på tråden Min pojkvän säger att han äcklas av mig efter att jag var med om ett övergrepp
  • Anonym (s)

En vettig kille säger inte att han känner sig äcklad. Äcklad av att någon tagit sig friheten att begå ett övergrepp är ok att känna men inte mot DIG.

Beklagar. Sök professionell hjälp och förbered dig på att vara singel.

• molly50

Du ska nog förbereda dig på att vara singel. Men du borde vara den som lämnar.
    En vettig man ger sin flickvän sitt stöd om hon har blivit utsatt för övergrepp.
    Han blir inte äcklad av henne.
    Din vän borde också få veta vilken slags partner hon har,om hon inte redan vet.
    Både du och din vän förtjänar bättre.

• Anonym (A)
    Anonym (s) skrev 2025-09-13 16:13:48 följande:

En vettig kille säger inte att han känner sig äcklad. Äcklad av att någon tagit sig friheten att begå ett övergrepp är ok att känna men inte mot DIG.

Beklagar. Sök professionell hjälp och förbered dig på att vara singel.

Så säger man inte om ett övergrepp, håller med.
  • UngGubbeinorr

Tillåt mig göra en analys av din kille utifrån rätt grava gissningar.. 

Vi kan alla se diverse kommentarer på forum som det här, av killar som äcklas av kvinnor som, shock horror, har haft tidigare sexuella partners. Är ofta samma personer som å ena sidan förfäras över invandring, babbar som staten måste betala för, bara för att i nästa stund bli galna över att det jobbar invandrare i tullen, på flygplatser osv.. jobb som de kanske själv sökt. Detta samtidigt som de själva visar upp samma sexuella moral som muslimer där hans kuk ska vara den förste som kommer in. Visar mest på en mycket djup oerfarenhet. Med åren så inser man hur mycket bättre det blir med en erfaren partner i sängen. 

Du valde en "bad boy", som såå många andra unga kvinnor. I grunden ser han dig som förstörd, förbrukad. Som att någon spraymålat nåt obekvämt på hans bil, bilen går då inte att gilla längre. Visst är han sur på förövaren, men vad gäller dig kan det liknas vid den nedklottrade bilen, inget han känner någon stolthet över. Du var en erövring och hans ego är sårat, dina sår ser han inte som sitt bekymmer, annat än att någon annan sabbat dig, i likhet med bilen. 

Lämna killen, nu. Det kommer inte bli bättre. Är det någon som är skadat gods så är det han.

• Anonym (D)

Jag tycker verkligen synd om dig! Att bli utsatt och sedan bli bortstött av sin kille. Det är en man som inte kommer att vara något stöd för dig längre fram i livet, oavsett om ni löser det nu.

T.ex. om ni får ett barn som skriker mycket på nätterna eller om du skulle få en sjukdom. Då blir du jobbig och behöver stöd. Men det är inte säkert att du kan räkna med det från honom.

Se det som att du hade tur som fick reda på hur han var före du fick barn! Annars hade du varit fast med honom.

Så sök stöd där du kan få det om du mår dåligt psykiskt1, från vänner, från någon hjälporganisation eller kurator på vårdcentralen.

Du kan inte hjälpa att det hände, det var inget som du ville skulle hända! Lägg skulden där den hör hemma, hos vännens läskiga kille. 

• Tow2Mater
    molly50 skrev 2025-09-13 16:19:27 följande:

Du ska nog förbereda dig på att vara singel. Men du borde vara den som lämnar.
    En vettig man ger sin flickvän sitt stöd om hon har blivit utsatt för övergrepp.
    Han blir inte äcklad av henne.
    Din vän borde också få veta vilken slags partner hon har,om hon inte redan vet.
    Både du och din vän förtjänar bättre.

Håller med. TS du borde lämna.

Din pojkvän har all rätt till sina känslor, men det borde vara en dealbreaker for dig.
  • Tecum

Din pojkvän är en idiot om han menar det han säger och det är ingen förlust om han lämnar dig. Och om inte, då borde du lämna honom. Han verkar vara en auktoritär typ med väl utvecklat kontrollbehov. Såna ska man akta sig för.

• Anonym (!)

Men herregud, du borde lämna. Att han istället för att stötta dig och finnas där för dig beter sig så, ja du absolut lämna? Vänta inte på att bli lämnad.
    Låt INTE hans känslor smitta av sig på sig så att du börjar känna sånt om dig själv!

Det du varit med om är fruktansvärt, med en ledsam silver lining? Tyvärr visade din pojkvän precis vilket kräk han är. Men kanske bättre att det visade sig nu inte ett par år in giftemål och barn!

• Överste Senap

Beklagar vad du blev utsatt för! Och självklart ska du lämna din idiot till kille. Han borde stötta dig istället. Hoppas du känner själv att han inte är rätt för dig.

Svar på tråden Min pojkvän säger att han äcklas av mig efter att jag var med om ett övergrepp