EnAnonumius skrev 2025-09-17 23:15:05 följande:
Ingen här är ute efter att demonisera män. Inte jag ialf och jag har inte sett att Molly50 är det heller. Bara för att man reagera på den ensidiga upprepandet om just kvinnor i sådana här trådar,
om hur kvinnor skall göra och bete sig och tänka, även om det i sig är OT för tråden, som exempel denna, så betyder det inte att man är ute efter att demonisera någon män i grupp. Utan man är intresserad av att demonisera männen som begår övergreppen. Och det var både jag och Molly50 mycket tydliga med också.
Eller tar du så illa vid dig av att man sätter ned foten och ryter ifrån till slut? Då anser att man borde egentligen även snacka om hur dessa pissråttor till män, som besudlar manssläktet, skall bete sig och uppföra sig?
För det är faktiskt irrelevant att ta upp till diskussion om hur kvinnan skall göra när skadan är redan skedd. Vad är vitsen med att sitta och hamra om det egentlige? Dessutom, så är det också OT för denna tråd att tjata om "riskbedömning" som kvinna faktiskt då, TS blev ledsen för att hennes kille blir äcklad av henne efter att hon blev utsatt för övergrepp.
Jag tar inte illa vid mig att man ryter till, men ryt då på rätt person! Alltså de som begår övergrepp eller försvarar det. Jag upplever inte att någon i tråden försvarat varken TS` kille eller den som utförde övergreppet. Att diskutera det olämpliga i att dricka för mycket är att slå in öppna dörrar, det borde alla förnuftiga människor veta. Men ändå händer det ständigt, både män och kvinnor får i sig för mycket. Visst är det OT att snacka om riskbedömningar men det är inte heller skäl nog att hoppa på några skribenter, som jag tycker du gjorde. Om man bara ska skriva om sådant som aldrig tidigare varit uppe till debatt blir nog forumet tämligen tomt... Och som jag skrev tidigare, man trodde att TS fanns till hands och kunde svara.
Om jag ska killgissa, (och rätta mig om jag har fel), tror jag att du och Molly är extra känsliga för ämnet övergrepp då ni har personliga erfarenheter av det. Då reagerar man kanske lite för snabbt och hårt på det man upplever som förringande eller skuldbeläggande av offret. Vilket inte är konstigt alls.
Jag i min tur har gång på gång råkat ut för påhopp och medvetna feltolkningar av mina inlägg, och fått anklagelser om att vara kvinnohatare. Jag har även fått indirekta hot "om du bara visste vem jag är". Nästa steg är väl "jag vet var du bor".
Så jag är också överkänslig för det jag uppfattar som svepande anklagelser mot män i allmänhet och feltolkningar av mina inlägg.
Så jag hoppas att vi kan lägga denna lilla dispyt bakom oss och se framåt? Synd att TS är så tyst, det skulle vara intressant att veta om hennes kille håller fast vid sina stollerier och om TS lämnat? Eller om TS berättat för vännen vad dennes kille gjorde mot henne? Vilket hon borde, han kan ju göra så mot andra tjejer också.
Men tystnaden gör att jag tvekar om tråden, ja du vet vad jag menar...