• Lynx123

snälla hjälp mig..

Var inte otrogen. Aldrig! Det är ett svek som aldrig går att reparera 

Tycker att ni ska prova parterapi. Som andra redan har skrivot så låter det som att ni inte kommunicerar väl i ord och gärning. Få saker är så avtändande som en partner som tjatar om sex och försöker "kåta upp" en. Och ofta är ser vardagen som lommer emellan. Delar ni till exempel lika på hushållsuppgifterna? Gör ni romantiska saker tillsammans?

Funkar inte terapi är det kanske dags att tänka på refrängen. Men var INTE otrogen.

• Lynx123
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-15 09:32:54 följande:
    En sexuell relation med en annan som aldrig blir känd kan aldrig orsaka några känslor av svek. Det skapas ingenting som behöver repareras.
    Detta är givet och självklart.

Håller med dig gällande parterapi.

Om jag förstår trådstarten rätt så vill han ha kvar relationen och familjen och ingen av de inblandade vill s a s tänka på refrängen.

I TS fall kan det självfallet vara ett alternativ att beakta att faktiskt ha en sexuell relation med en annan. Men i så fall finns alla anledningar göra det medvetet och att sköta det begåvat och med omsorg. Alltså att inte slarva.
    Fast de skapas ju även hos den otrogne - åtminstone om hen har ett samvete
  • Lynx123
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-15 17:55:59 följande:
    Ja; "OM"
    Vaddå om? Han har väl ett eget samvete att tampas med också?
  • Lynx123
    molly50 skrev 2025-09-16 20:52:00 följande:
    Jag har aldrig påstått något sådan så det kan du lägga ner direkt.
    Och jag tycker det säger bra mycket mer om er som fortfarande,efter alla år stör er så på mig som person att ni inte kan släppa det jag har berättat om mina erfarenheter.
    Som sagt,scrolla förbi mina inlägg om ni stör er så på mig. Vad är problemet?
    Jag tänker i alla fall inte besvara fler av era inlägg.
    Det gör du helt rätt i. Alla får ju ha sina åsikter men att gå till angrepp på det där sättet säger ju mer om dem än om dig. Tror nog att de flesta värderar lojalitet högt och för mig skulle det aldrig funka att vare sig svika eller bli sviken. Detsamma gäller dessutom alla relationer för mig.
Svar på tråden snälla hjälp mig..