• roken1

snälla hjälp mig..

som rubriken lyder, snälla hjälp mig. jag har en fru och fantastiska barn.
    men något saknas, min sexlust är betydligt större än hennes. har testat allt möjligt för att kåta upp henne, göra henne sugen så att hon ska få större lust men inget händer..
    mina tankar har börjat spåra in på otrohet, det ger mig en liten kick i kroppen, det låter spännande... hur ska jag gå tillväga? ligger och är otroligt kåt flera kvällar men det enda hon vill är att jag ska klia henne i håret...

• Svar på tråden snälla hjälp mig..
  • Anonym (Görslut)
    roken1 skrev 2025-09-14 01:48:01 följande:
    snälla hjälp mig..

som rubriken lyder, snälla hjälp mig. jag har en fru och fantastiska barn.
    men något saknas, min sexlust är betydligt större än hennes. har testat allt möjligt för att kåta upp henne, göra henne sugen så att hon ska få större lust men inget händer..
    mina tankar har börjat spåra in på otrohet, det ger mig en liten kick i kroppen, det låter spännande... hur ska jag gå tillväga? ligger och är otroligt kåt flera kvällar men det enda hon vill är att jag ska klia henne i håret...

Gör slut, hitta någon som vill ligga oftare.
  • Anonym (Slarva inte)

Tänk noga igenom vad du vill, försök se helheten och se det i stort.

Men glöm samtidigt inte bort tid själv. Det är ingen annan som tänker åt dig...
    Vad vill du, vad är det egentligen du saknar?
    Hur står denna saknad i proportion i relation till helheten och till det du har i livet?

Det är känt att när man tillåter saknaden av en specifik sak får ta överhanden över allt annat så finns det risk att man blir mer eller mindre besatt av just det man saknar.
    Är din saknad berättigad och finns det en stark grund för denna saknad?
    Du har noga tänkt igenom saken och du vet att du har inte låtit denna saknad ta orimliga proportioner?

Mitt råd är att inte slarva bort det liv du har, för de ord du skriver ger intryck av att du vill ha kvar fru, barn, familjen och livet i övrigt.
    Men mitt råd är också att inte slarva bort dig själv.
    Livet går inte i repris!
    Om du bestämmer dig för att du vill ha kvar äktenskapet och familjen men att du ändå vill ha en sexuell upplevelse med någon annan, eller om du är öppen för låta det ske om chansen dyker upp, så var noga och lägg dig vinning om att sköta det på så sätt att du inte äventyrar äktenskapet, familjen och övriga livet.
    Du måste i så fall vara övertygad att du klarar hantera det både såväl praktiskt som känslomässigt så att det inte skapar några svåra konsekvenser, vare för dig själv eller för dina nära och kära.
    Slarva inte, sköt det snyggt.

Vi är trots allt många som gör det medvetna valet och som lägger oss vinning om att sköta det och hantera det på så sätt att det inte får några negativa konsekvenser för någon.

Otrohet är ändå relativt vanligt och det allra mesta (allt?) tyder på att i de flesta fall sköts det på sådant sätt att det förblir okänt.

De utomäktenskapliga sexuella upplevelser som erkänns eller blir avslöjade, oftast i så fall pga rent slarv, (ändå rätt få..?) skapar i många fall massor av dramatik och massor av negativa konsekvenser för alla inblandade och ofta också för människor runtomkring.
    Men alla de upplevelser som förblir okända (de flesta..?) medför inga som helst konsekvenser, inga negativa saker, inga negativa känslor, för någon enda människa.

Om du väljer gå vidare till att ha en eller flera sexuella upplevelser utom äktenskapet, slarva inte.

Men vissa inskränkta och trångsynta medlemmar på detta forum och liknande forum tillåter sig själv må illa på andras vägnar och spyr galla över alla oss som sköter det på så sätt att det förblir en hemlighet, sköter det på så sätt att det inte får några som helst negativa följder för någon, inga känslor av svek eller några negativa känslor överhuvudtaget, ingen enda människa blir negativt påverkad på något sätt.
    Varför vissa individer tillåter sig själva reagera på detta på ett så personligt sätt, trots att det inte berör dem ens på minsta lilla vis, har hittills aldrig fått någon som helst vettig förklaring... 
    Sannolikt av den enkla orsaken att det i praktiken inte finns någon vettig förklaring.

• Anonym (Hm)

Min man känner som du och har försökt precis allt tycker han, förutom att faktiskt lyssna på vad jag säger att jag går igång på.

Allt han testar är sånt som intresserar honom och mig absolut noll. Jag säger inte att så är fallet, men kan vara värt att tänka på. 

• mijau

Snälla var inte otrogen, gör slut istället. Den skada du kommer göra kan göra att dina barn kommer hata dig för alltid och din fru blir traumatiserade för resten av livet.

• Anonym (Slarva inte)
    mijau skrev 2025-09-14 14:34:14 följande:

Snälla var inte otrogen, gör slut istället. Den skada du kommer göra kan göra att dina barn kommer hata dig för alltid och din fru blir traumatiserade för resten av livet.

Hur menar du, på vilket sätt ska det kunna gå till, att en helt okänd otrohet skulle kunna orsaka det som du inbillar dig?

Om otroheten förblir okänd så orsakar den ingenting.
    Inget överhuvudtaget.

Men om han gör slut så orsakar det utan tvekan en massa svåra konsekvenser.

Om han gör slut så kan det i sig orsaka precis de följder som du skriver!

Men om han sköter en sexuell upplevelse så att den förblir okänd så medför det inga som helst följder.
    Barnen kommer självfallet att älska honom på precis samma sätt som tidigare!
    Frun kommer självfallet inte bli traumatiserad.

Sant är att om otroheten förblir okänd så orsakar den ingenting!
  • Anonym (Ojoj)
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-14 15:26:08 följande:
    Hur menar du, på vilket sätt ska det kunna gå till, att en helt okänd otrohet skulle kunna orsaka det som du inbillar dig?

Inget överhuvudtaget.

Men om han sköter en sexuell upplevelse så att den förblir okänd så medför det inga som helst följder.

Du låter inte din fru ta ett eget beslut om vilken slags man hon vill leva med. Om hon visste vem du var bakom fasaden så skulle hon nog inte vilja ha dig. Du manipulerar och ljuger så hon ska  tro att du är en bättre man än vad du är. 
    Om du vore en riktig man och stod för dina beslut och visade vem du är så skulle hon kunna lämna dig och hitta en man som hon kunde ha något äkta med.

Du slösar på hennes liv! Låter henne leva i en lögn. Och kvinnor vet, kanske inte har fakta men de känner att något är fel. Men jag antar att du manipulerar och får henne att känna att det hon känner är fel.

I grund och botten är du en feg och egoistisk. Det är faktiskt synd om dig att du inte kan vara sann mot dom som älskar dig.
  • Anonym (A)
    Anonym (Hm) skrev 2025-09-14 13:19:01 följande:

Min man känner som du och har försökt precis allt tycker han, förutom att faktiskt lyssna på vad jag säger att jag går igång på.

Allt han testar är sånt som intresserar honom och mig absolut noll. Jag säger inte att så är fallet, men kan vara värt att tänka på. 

Detta tror jag är vanligt.
  • Jimmy75
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-14 15:26:08 följande:

Inget överhuvudtaget.

Du skulle med andra ord tycka det vore mycket bättre att din partner ligger med andra men bara ser till att du inte får veta det, istället för att separera? Du skulle alltså tycka det var mycket värre om din partner gjorde slut än om hän gick bakom ryggen på dig?
  • Jimmy75
    Anonym (A) skrev 2025-09-14 17:04:06 följande:
    Detta tror jag är vanligt.
    Ja, det tror jag också, iallafall om man ska ha FL som referens, för tydligen har ju människor slutat prata med varandra.
  • Anonym (Slarva inte)
    Anonym (Ojoj) skrev 2025-09-14 16:59:41 följande:
    Du låter inte din fru ta ett eget beslut om vilken slags man hon vill leva med. Om hon visste vem du var bakom fasaden så skulle hon nog inte vilja ha dig. Du manipulerar och ljuger så hon ska  tro att du är en bättre man än vad du är. 
    Om du vore en riktig man och stod för dina beslut och visade vem du är så skulle hon kunna lämna dig och hitta en man som hon kunde ha något äkta med.

Du slösar på hennes liv! Låter henne leva i en lögn. Och kvinnor vet, kanske inte har fakta men de känner att något är fel. Men jag antar att du manipulerar och får henne att känna att det hon känner är fel.

I grund och botten är du en feg och egoistisk. Det är faktiskt synd om dig att du inte kan vara sann mot dom som älskar dig.

Jag läser och ser att du har behov av att uttrycka vad du tycker och känner.

Du får självfallet tycka och känna precis vad du vill.

Men inget av det du tycker, inga av dina känsloyttringar, förändrar i sak något av det jag har skrivit.
    Rent faktabaserat har du inte skrivit något som spelar någon roll för det jag har skrivit och om man ser till fakta kan du inte påverka mig eller någon annan och det du har skrivit saknar betydelse i verkligheten.

Alla människor ljuger, du likväl som jag, alla människor undanhåller fakta för andra människor och låter inte andra människor få känna till precis alla fakta för att fatta sina beslut.
    Detta är en självklarhet för hela mänskligheten.
    Vilket jag tror och hoppas att också du känner till?
    Om min fru skulle vilja ha mig eller inte, om hon kände till alla fakta, det kan du självfallet inte veta.
    På precis samma sätt som ingen känner till vad alla fruar i hela världen skulle skulle vilja om de kände till alla fakta om sina män. Och samma gäller tvärtom för alla män och fruar.
    Min fru, likväl som ingen annan fru, kan någonsin träffa en man som är 100% ärlig, eller hur? 
    Med ditt resonemang så slösar alla människor på andra människors liv. Jag gör det, du gör det och alla gör det, enligt ditt sätt att resonera.
    Men alla vi människor väljer medvetet att göra detta.

Kvinnor vet inte och känner inte generellt att något är fel. Detta där är bara en självskapad myt, som ett falskt skydd för att det ska kännas bättre.
    De enda som i efterhand kan påstå att de kände att något var fel är i de fall som det blir känt.

I alla de fall (sannolikt de allra flesta fall) där otrohet förblir okänd så är det ingen som har känt eller misstänkt något.

Du får tycka vad du vill om mig, det bryr mig inte det minsta.
    Fakta är att ingen, inte någon enda människa, är 100% sann mot de som älskar en.

Hoppas du åtminstone klarar förstå dessa grundläggande fakta.
    Om du gillar det eller inte saknar helt betydelse.

Svar på tråden snälla hjälp mig..