Anonym (Ojoj) skrev 2025-09-14 16:59:41 följande:
Du låter inte din fru ta ett eget beslut om vilken slags man hon vill leva med. Om hon visste vem du var bakom fasaden så skulle hon nog inte vilja ha dig. Du manipulerar och ljuger så hon ska tro att du är en bättre man än vad du är.
Om du vore en riktig man och stod för dina beslut och visade vem du är så skulle hon kunna lämna dig och hitta en man som hon kunde ha något äkta med.
Du slösar på hennes liv! Låter henne leva i en lögn. Och kvinnor vet, kanske inte har fakta men de känner att något är fel. Men jag antar att du manipulerar och får henne att känna att det hon känner är fel.
I grund och botten är du en feg och egoistisk. Det är faktiskt synd om dig att du inte kan vara sann mot dom som älskar dig.
Jag läser och ser att du har behov av att uttrycka vad du tycker och känner.
Du får självfallet tycka och känna precis vad du vill.
Men inget av det du tycker, inga av dina känsloyttringar, förändrar i sak något av det jag har skrivit.
Rent faktabaserat har du inte skrivit något som spelar någon roll för det jag har skrivit och om man ser till fakta kan du inte påverka mig eller någon annan och det du har skrivit saknar betydelse i verkligheten.
Alla människor ljuger, du likväl som jag, alla människor undanhåller fakta för andra människor och låter inte andra människor få känna till precis alla fakta för att fatta sina beslut.
Detta är en självklarhet för hela mänskligheten.
Vilket jag tror och hoppas att också du känner till?
Om min fru skulle vilja ha mig eller inte, om hon kände till alla fakta, det kan du självfallet inte veta.
På precis samma sätt som ingen känner till vad alla fruar i hela världen skulle skulle vilja om de kände till alla fakta om sina män. Och samma gäller tvärtom för alla män och fruar.
Min fru, likväl som ingen annan fru, kan någonsin träffa en man som är 100% ärlig, eller hur?
Med ditt resonemang så slösar alla människor på andra människors liv. Jag gör det, du gör det och alla gör det, enligt ditt sätt att resonera.
Men alla vi människor väljer medvetet att göra detta.
Kvinnor vet inte och känner inte generellt att något är fel. Detta där är bara en självskapad myt, som ett falskt skydd för att det ska kännas bättre.
De enda som i efterhand kan påstå att de kände att något var fel är i de fall som det blir känt.
I alla de fall (sannolikt de allra flesta fall) där otrohet förblir okänd så är det ingen som har känt eller misstänkt något.
Du får tycka vad du vill om mig, det bryr mig inte det minsta.
Fakta är att ingen, inte någon enda människa, är 100% sann mot de som älskar en.
Hoppas du åtminstone klarar förstå dessa grundläggande fakta.
Om du gillar det eller inte saknar helt betydelse.