Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

snälla hjälp mig..

Kommunikation.. tala om för henne att du behöver mer sex i ett förhållande för att må bra. Den partner som inte har sexlust har enligt mig lite ansvar för att tillfredsställa sin partner på ngt sätt lite så och då. Annars föreslå öppet förhållande, aldrig gå bakom ryggen. Man kan ha olika behov, men enligt mig måste man mötas ialla fall halvvägs. Att ha sex med den man älskar fast man inte har samma lust, gör inte ont och kan ge tillfredsställe genom att göra det bra för den .an älskar. Och många ggr, ångrar man inte ett ligg. Tvärtom 

• Anonym (H)
    Jimmy75 skrev 2025-09-14 21:08:12 följande:

Menar du då här att man har ett ansvar att utföra sexuella handlingar som man inte samtycker till just då?

Var börjar och slutar i så fall det ansvaret? Har inte den sexuellt frustrerade ett MINST lika stort ansvar i så fall att göra vad hen kan för att partnern ska känna åtrå och sexuell lust?

Under vilka omständigheter är det okej att säga nej/inte okej att säga nej i så fall?

Jag tycker båda parter har ansvar att tillmötesgå den andras behov. Med det sagt inte utan samtycke. Men att skita i sin partners sexuella behov bara för att man har noll lust själv,  tycker jag är egoistiskt - då tycker jag ett öppet förhållande skulle vara ok för den som vägrar sex
  • Anonym (H)
    Anonym (Frida) skrev 2025-09-14 21:10:11 följande:
    Han sa ju i sin inledning att de är ju precis vad han gjort.

tror du inte folk som skriver dessa trådar redan försökt kommunicera inte en utan kanske 100 gånger med sin partner, innan dom skriver ut sina djupaste problem i ett offentligt forum? 
    snälla
    Nej, jag tror inte par alltid kommunicerar på ett konstruktivt sätt alla gånger. Det sker nog ofta i affekt eller tjatsex, vilket blir mer press för den som inte har lust och mer frustration för den andra. Och jag tycker att i ett förhållande borde man ha respekt för sin partners behov - i detta fall åt båda hållen. 
Svar på tråden snälla hjälp mig..