• Hornper

snälla hjälp mig..

Anonym (J) skrev 2025-09-14 21:29:37 följande:

Få? HAHA. Alla som var otrogna mot mig kom jag på. Och ingen erkände. Jag kom på dem, eller bara visste ändå.

Sådana som är otrogna tror man är så jäkla dum som inte märker någonting. Det märks. Väldigt. Hur mkt ni än fötsöker dölja det. Känner man den andre och / eller vet vad man ska kolla efter så syns det.

Alla? Uppenbarligen fler än en i så fall. Gissar att de hade sina skäl...
    Gissar att du är en kvinna med normal, dvs. låg, sexlust. Hade du bara skött dina kort bättre (=släppt till litet oftare) hade du inte behövt bli så bitter.
  • Hornper
    Anonym (J) skrev 2025-09-15 06:07:41 följande:

Så nej jag släppte inte till för sällan. Och sen vet du, sex är inte allt i ett förhållande. Som denna killen, vi höll på ofta . Gjorde det nån skillnad? Nej , han hade flera samtidigt ändå. Och mig i smyg. 

Han förklarade det som att det var hans eget fel att han ställde till det förvåna inte mådde bra. Och så tror jag det är med otrohet mängd gånger. Man vill fly. 

Prata istället! Och gillar ni inte era tjejer/killar, lämna den. Men var åtminstone ärliga . 

Och fundera hur Ni hade känt i samma situation. 

Nej, sex är kanske inte allt i ett förhållande, men 80 till 90 % iaf. Om min fru vore otrogen skulle jag inte bry mig ett förbannat dugg, om hon bara fortsatte att ställa upp på sex med mig i önskad utsträckning.
  • Hornper
    Anonym (!!) skrev 2025-09-15 19:13:16 följande:
    Att döda någon, skada fysikt....är värre än att vara otrogen.
    Ja, det får man väl ändå säga!
    Jag kan för mitt liv inte begripa varför det skall behöva vara så mycket drama kring sex och s.k. otrohet. Det rör sig ju bara om ett simpelt kroppsbehov. Buhu, man måste göra sluuut! Och detta eviga tjat om parterapi, alla kvinnors universallösning på mellanmänskliga problem.

Som jag skrivit tidigare skulle jag ge fullständigt f-n i om min fru skulle få för sig att vänstra, så länge hon bara fortsätter att ha sex med mig. (Jag vore förstås tacksam om jag slapp se en främmande mansperson i mitt hem.)
  • Hornper
    Anonym (Mats) skrev 2025-09-16 20:54:42 följande:
    Det gör du klokt i att glömma. Kommer självklart att tala om att jag inte på något sätt delar din rabiata syn på otrohet när jag finner det lämpligt. 
    Mats, jag delar din uppfattning. För mig är det inte ett dugg fel att ha sex med grannfrun om min hustru skulle säga nej av någon anledning. (Jag tror att hon skulle bli glad över att få slippa.) Det finns inte skäl att röra upp himmel och jord över en sådan bagatell. Som någon sagt: varför skall man göra sig av med sin gamla bil bara för att man åker taxi ibland?

Jag tycker helt enkelt inte att det är någon principiell skillnad mellan att få sitt sexuella behov tillfredsställt och att köpa en varmkorv när man är hungrig. (Detta givetvis under förutsättning att man inte skadar någon annan. Korven hotar man sig inte till!)

Men det finns heller ingen anledning att vara taskig mot den snälla tant Molly här i tråden. Hennes söndagsskoleaktiga uppfattning om att man bara skall ha sex med en viss specifik person är allmänt utbredd, och hon är i sin fulla rätt att uttrycka den. Hon menar bara väl, precis som min konfirmationspräst. Vi kan bara stilla och lugnt ignorera henne.

För inte så länge sedan ansågs det omoraliskt att spela fotboll på söndagar, att visa reklam i tv eller att göra abort. Moral är något högst relativt och det är svårt att vinna känslomässiga diskussioner med sakargument.
    Jag tillåter mig dock själv att rycka på axlarna och knulla runt om jag hittar ett villigt fruntimmer. Nuförtiden är det ju inte olagligt med utomäktenskapliga förbindelser (eller med bögeri för den som nu är intresserad av det).
  • Hornper

TS, kom ihåg att du bara lever en gång. Att din kvinna har tröttnat på sex är för det första något helt naturligt. Så blir det så småningom i alla heterosexuella förhållanden, så du är inte precis unik. Inse att din fru inte kommer att bli kåt igen (inte med dig iaf).
    Du vet nog redan vad du har alternativ, men jag kör en kort sammanfattning ändå.
    1. Gilla läget. Nätporr, och kanske en sexdocka rent av, kommer du långt med faktiskt. Kanske mest realistiskt.
    2. Skilj dig och ge dig ut på en energikrävande jakt på ny dam. Hård konkurrens men det kan gå. Var dock beredd på uppslitande scener, bråk om vårdnad och ekonomi. Och efter en tid tröttnar dam nr 2 och då är du där igen
    3. S.k. öppet förhållande. Låter bra i teorin, men hur väl det verkligen fungerar är väl svårt att veta. Läste någonstans att ca 4% av tillfrågade par i Canada levde under sådana premisser. Kan gå, du får väl fråga.
    4. Var otrogen och sköt det snyggt. Tillfälliga anonyma kontakter är bäst, undvik drama med efterhängsen älskarinna.

Detta fungerar inte:
    1. Prat med frun. Hon kommer att uppleva att du tjatar och blir snarast mindre kåt.
    2. Parterapi. Ok, kan vara bra som förberedelse till en kommande skilsmässa, i övrigt har det absolut noll effekt.

TS, det är ditt liv och du väljer väg. En av livets gåtor är att för kvinnor är sex dels något så oerhört speciellt som man bara får ha med en utvald, dels något som de tröttnar på.
    För mig, och säkert många andra män, är sex ett naturbehov bland andra. Man kan försöka argumentera för det ena eller det andra synsättet, men bristen på förståelse för den andra sidan kommer ändå alltid att vara monumental.

• Hornper

1. TS, jag glömde en sak! Sluta för allt i världen med det där tramsiga att pilla din fru i håret! Vill inte hon tillgodose dina högst rimliga behov skall du inte behöva vara en loser som gör dig till för henne. Vänd henne ryggen och runka är mitt råd.

2. Molly, jag är glad att du trots allt är kvar i denna tråd! Jag har uttryckt mig nedsättande om dig, och det vill jag be dig om ursäkt för. Du och jag har diametralt olika uppfattning i den fråga som tråden gäller, ja man kan nog säga att vi är från olika planeter faktiskt!
    Just därför gäller det att hålla dialogen levande utan att förfalla till personangrepp. Som jag sagt förut, faktiskt utan ironi, du är en god och välmenande människa och förtjänar respekt. Kanske kan vi lära oss något av varandra, trots den djupa avgrund som skiljer våra åsikter.

• Hornper
    Anonym (Nr. 8) skrev 2025-09-30 23:48:36 följande:
    Håller med! Här en aktionslista till TS:

1. Kommunicera, lyssna, diskutera 
    2. Ta hjälp, parterapi tex är utmärkt
    3. Öva, prata mera och framförallt lyssna
    4. Fundera på vad som är ditt ansvar i förhållandet, vad kan du bidra med?
    5a. Sluta att tänka i termer som "kåta upp". Det är din fru vi pratar om här, hon är väl ingen jävla maskin eller..!?
    5b. Det är din uppgift att förföra din fru, innan nån annan gör det. Ta en disk tex, tänk till, fixa, laga mat, orda och bjud till.
    5c. Sex är en förtroende, trygghets och pigghetsfråga. Därtill krävs också stämning, läge och rätt miljö
    6a. Fundera på varför ni är ihop! Vad får hon ut av förhållandet, vad har hon för förväntningar, drömar, önskemål, och fantasier i största allmänhet. 
    6b. Är du inte intresserad av ovanstående, så förstår jag att hon inte har så mycket att längta till där hemma..
    7. Vad är ert förhållande värt? Hemmavarande barn? Framtidsplaner?
    8. Väljer du att vara otrogen är det kört! Fega män som flyr klarar sig de flesta familjer utan. Du är bara rädd för att bli lämnad och för feg för att lämna själv. Så din fru får vara reservplanen tills du vet om du har något att erbjuda på marknaden... 
    9. Ja. En partner märker! Hört talas om ångest, skam, skuldkänslor? Är du normalt känslomässigt funtad så kommer hon att läsa dig som en öppen bok. Är nåt fel så märks det. 
    10. Hur hade du själv velat blivit bemött och behandlad? Det kanske är din fru som är otrogen, eller..

Till sist. Var inte en sån jävla fegis! Prata med din hustru, hon har mängder av anledningarna att älska dig, om du intresserar dig för ert gemensamma förhållande. 

Stabila, ärliga och jämställda förhållanden har det bästa sexet! Det kommer inte gratis. Som allt annat bra här i livet så gäller det att jobba.

Och jobba gör man med sig själv. Vägen till lycka är inte en jävla övertalningskampanj.
    Kan knappt hålla mig för skratt när jag läser dessa fina, politiskt korrekta råd som kunde vara hämtade ur en relationsspalt i en fruntimmerstidning. Tyvärr fungerar de inte. När en kvinna bestämt sig för att knipa igen blir det inget mer sex i det förhållandet, hur mycket man än pratar och diskar.
    Som jag skrivit tidigare är det bara att välja mellan ensamrunk, skilsmässa eller vänsterprassel.
Svar på tråden snälla hjälp mig..