Inlägg från: Anonym (Nightstride) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nightstride)

snälla hjälp mig..

Ta med henne i ekvationen. Det är henne du är gift med.

Förklara för henne att det är ett problem för dig på riktigt, att du inte mår av att inte få utlopp för din lust, att det är förnedrande för dig att aldrig bli åtrådd, osv. Få henne att förstå att det är allvar, att du inte vet hur länge du kommer kunna motstå eventuella frestelser att vara otrogen om det inte blir ändring. Att ni måste bestämma er för om ni ska försöka lösa situationen tillsammans eller fundera på ett kontrollerat och skademinimierande uppbrott - Om ni inte gör något av det kan du inte utesluta en betydligt jobbigare krasch. 

Bestäm inte på egen hand hur ni ska göra med ERT äktenskap. Lös det tillsammans. 

• Anonym (Nightstride)

Denna tråden är så sjuk. 

• Anonym (Nightstride)
    Anonym (BBW) skrev 2025-09-17 11:43:22 följande:
    Blir personligen inte det minsta förvånad när någon reagerar negativt på Molly för hon har historiskt visat att hon inte på något sätt respektera att andra inte deler hennes åsikter och inte delar hennes söndagsskolemoral. 

Har diskuterat otrohet med henne under många år och hon absolut noll förståelse för att det finns andra uppfattningar än hennes och det blir lätt skrattretande när hon ber andra scrolla förbi hennes inlägg.  
    Den som försöker ursäkta otrohet ska inte kastas sten i glashuset om att respektera andras syn på saker. Hur mycket respekterar den otrogna sin partners syn på förhållandet? 
  • Anonym (Nightstride)
    gobbgobb87 skrev 2025-09-30 20:45:14 följande:

Knepig fråga det här men jag tänker att tankar/fantasier är en sak och agerande något helt annat. Mitt sätt att se på saken är att det hela kokar ner till om du älskar och respekterar din fru. Gör du inte det kan du vara otrogen,  MEN, samtidigt om du ändå inte älskar och respekterar henne är ju förhållandet ändå meningslöst och du kan vara så pass renhårig att du gör skiljer dig innan du ligger med andra. Att svika någon man delar/delat en stor del av sitt liv med, inte minst mamman till ens barn, på det viset är bottenskrapsvidrigt. 

Visst, jag förstår frustrationen och fantasierna, jag har inte haft sex med min fru på 4 eller 5 år nu, trots att jag vill och tänker på det varje dag. Fast att vara otrogen ... Nej, jag kan inte göra så mot en annan människa. Särskilt inte just den som jag tycker så mycket om. Blir känslorna annorlunda en dag får vi väl gå skilda vägar men oavsett hur jobbig den här biten är tänker jag inte gå bakom ryggen på henne. ... Dessutom skulle jag sluta respektera mig själv, vilket vore ännu ett problem utöver alla de andra. 

Kudos! 
Svar på tråden snälla hjälp mig..