Inlägg från: Anonym (Ojoj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ojoj)

snälla hjälp mig..

Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-14 15:26:08 följande:
    Hur menar du, på vilket sätt ska det kunna gå till, att en helt okänd otrohet skulle kunna orsaka det som du inbillar dig?

Om otroheten förblir okänd så orsakar den ingenting.
    Inget överhuvudtaget.

Men om han gör slut så orsakar det utan tvekan en massa svåra konsekvenser.

Om han gör slut så kan det i sig orsaka precis de följder som du skriver!

Men om han sköter en sexuell upplevelse så att den förblir okänd så medför det inga som helst följder.
    Barnen kommer självfallet att älska honom på precis samma sätt som tidigare!
    Frun kommer självfallet inte bli traumatiserad.

Sant är att om otroheten förblir okänd så orsakar den ingenting!
    Du låter inte din fru ta ett eget beslut om vilken slags man hon vill leva med. Om hon visste vem du var bakom fasaden så skulle hon nog inte vilja ha dig. Du manipulerar och ljuger så hon ska  tro att du är en bättre man än vad du är. 
    Om du vore en riktig man och stod för dina beslut och visade vem du är så skulle hon kunna lämna dig och hitta en man som hon kunde ha något äkta med.

Du slösar på hennes liv! Låter henne leva i en lögn. Och kvinnor vet, kanske inte har fakta men de känner att något är fel. Men jag antar att du manipulerar och får henne att känna att det hon känner är fel.

I grund och botten är du en feg och egoistisk. Det är faktiskt synd om dig att du inte kan vara sann mot dom som älskar dig.
  • Anonym (Ojoj)
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-14 18:08:30 följande:

Jag läser och ser att du har behov av att uttrycka vad du tycker och känner.

Du får självfallet tycka och känna precis vad du vill.

Men inget av det du tycker, inga av dina känsloyttringar, förändrar i sak något av det jag har skrivit.
    Rent faktabaserat har du inte skrivit något som spelar någon roll för det jag har skrivit och om man ser till fakta kan du inte påverka mig eller någon annan och det du har skrivit saknar betydelse i verkligheten.

Alla människor ljuger, du likväl som jag, alla människor undanhåller fakta för andra människor och låter inte andra människor få känna till precis alla fakta för att fatta sina beslut.
    Detta är en självklarhet för hela mänskligheten.
    Vilket jag tror och hoppas att också du känner till?
    Om min fru skulle vilja ha mig eller inte, om hon kände till alla fakta, det kan du självfallet inte veta.
    På precis samma sätt som ingen känner till vad alla fruar i hela världen skulle skulle vilja om de kände till alla fakta om sina män. Och samma gäller tvärtom för alla män och fruar.
    Min fru, likväl som ingen annan fru, kan någonsin träffa en man som är 100% ärlig, eller hur? 
    Med ditt resonemang så slösar alla människor på andra människors liv. Jag gör det, du gör det och alla gör det, enligt ditt sätt att resonera.
    Men alla vi människor väljer medvetet att göra detta.

Kvinnor vet inte och känner inte generellt att något är fel. Detta där är bara en självskapad myt, som ett falskt skydd för att det ska kännas bättre.
    De enda som i efterhand kan påstå att de kände att något var fel är i de fall som det blir känt.

I alla de fall (sannolikt de allra flesta fall) där otrohet förblir okänd så är det ingen som har känt eller misstänkt något.

Du får tycka vad du vill om mig, det bryr mig inte det minsta.
    Fakta är att ingen, inte någon enda människa, är 100% sann mot de som älskar en.

Hoppas du åtminstone klarar förstå dessa grundläggande fakta.
    Om du gillar det eller inte saknar helt betydelse.

Nej du utgår från dig själv att alla människor ljuger. Jag kanske vita lögner men inte om det som betyder något. Det är din världsyn som du måste gömma dig bakom för att kunna leva med dina val. 

Jag har inga behov att du ska ändra din åsikt eller ditt sätt att leva. Och kag förstår att du inte bryr dig om vad jag tycker för det gynnar inte dig eller ditt sätt att se dig själv. Män som är otrogna sätter ofta på sig offerkofta och hittar alla möjliga orsaker varför de inte gör något fel men det förändrar inte att det är det. För om du inte tyckte det vore fel så fråga din fru? Fråga henne om otrohet är okej eller inte skadar någon om ingen får reda på det. Där har du ditt svar inte från mig utan den person som älskar dig.

Ok nej du har inte gett fakta som står stadigt I någon sanning, det är bara sanning för dig för du väljer att leva det livet och något måste du säga till dig själv för att stå ut. Väldigt sorgligt liv.
  • Anonym (Ojoj)

Det här är ett klassiskt manligt dilemma. Mannen är egoistiskt och lat. 

Lat:
    Han kan arbeta på sitt förhållande för att få till ett sexliv. För oftast är det att lusten inte finns bär det är övriga problem i förhållandet som inte rättas till.

Men det orkar han inte, han vill att sexlivet magiskt ska fixas utan att fixa förhållandet.

Egoistisk.
    Istället att ha självrespekt/omtanke för sin partner och sig själv och inse att han inte vill eller kan fixa och lämnar förhållandet. Men han väljer ändå inte att lämna utan istället ser till att ha kakan och äta den istället. Han kan ha kvar tryggheten med en fru utan att anstränga sig att fixa det. Och samtigt skaffa en älskarinna där han får sina behov mötte. 

• Anonym (Ojoj)

Klart att det gäller samma om kvinnan väljer samma beteende. Det var inte det jag ville få fram. Det är det du väljer att hacka på. Eftersom du inte kan ge ett bra motresonemang. 

Jag menar att otrohet är fel i en förhållande, det är psykisk misshandel, precis som fysisk misshandel är fel

• Anonym (Ojoj)
    Anonym (Slarva inte) skrev 2025-09-29 08:54:00 följande:
    Du tar alltså tillbaka och erkänner att du hade fel i ditt tidigare grovt generaliserande påstående?

Det var väl ändå du som påstod, citat:
    Det här är ett klassiskt manligt dilemma. Mannen är egoistiskt och lat. 
    Tråkigare människa än du får man leta efter. Du hänger upp dig på en liten detalj och blundar det jag sa. Som vanligt svarar du inte eller har några sakliga argument. 

Jag fattar att du är ett otrogen skit som vill rättfärdiga ditt beteende genom den här tråden. Du försöker bara övertyga dig själv att du inte är en dålig person som inte gör någon skada. Du är så genomskinlig.. SUCK
Svar på tråden snälla hjälp mig..