Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Får inte hålla mitt barn

Anonym (Förtvivlad) skrev 2025-09-14 20:02:02 följande:

Är nog inte riktigt redo att separera oavsett. Jag är som i chocktillstånd. Detta är så olikt honom. Visst kan han vara sur och envis men jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att han skulle bete sig såhär. 

Jag hade kanske till och med ringt polisen om min sambo inte hade låtit mig hålla mitt barn. Har också en bebis på 7 månader som jag ammar (nästan helt fortfarande).. Vårt andra gemensamma. Brukar inte ens pumpa eller ge flaska. Det hade nog varit traumatiskt för bebisen att se mig men inte få vara hos mig eller bli ammad. Fast min sambo skulle inte gjort så. 

Minns en gång när min första pojkvän gjorde något liknande. Vi var bara 18 när vi fick barn och han var våldsam mot mig, slog och hotade. En gång när dottern var kanske 4-5 månader och vi hade bråkat satt han med henne i knät och ett bälte i handen och vägrade låta mig ta henne, då skulle han slå mig med bältet. Jag var tvungen att ringa polisen. Några månader senare lämnade jag och han blev dömd för grov kvinnofridskränkning till slut. Vi är vänner nu 18 år senare men jag är väldigt glad att jag lämnade honom. Tycker faktiskt du också borde lämna. 

Svar på tråden Får inte hålla mitt barn