• Anonym (Förtvivlad)

Får inte hålla mitt barn

Jag och min sambo är sällan osams, men nu är vi det och han vill inte ha med mig att göra. Det är i princip total tystnad utöver absolut nödvändig kommunikation. Det kan jag väl tåla men vi har en liten bebis på dryga halvåret också. Det är första gången vi bråkar såhär sen barnet föddes så jag var inte beredd på hur sambon skulle bete sig, för på hela dagen har jag inte fått lov att hålla i barnet. Så fort jag närmat mig har sambon plockat upp bebben och gått därifrån, när jag frågat om jag kan få ha barnet en stund har det blivit ett "Nej!" helt sonika, eller "Nej, vi ska göra ditten eller datten nu.". Timmarna har gått och jag har stora fläckar på tröjan och fått pumpa efter bästa förmåga och räcka över flaskor. Jag är helt knäckt. Spelar ingen roll vad jag säger, jag är i onåd och det verkar tydligen synonymt med att inte få hålla min bebis. Hoppas på en bättre natt men jag vet på riktigt inte vad jag ska göra annars?!

• Svar på tråden Får inte hålla mitt barn
  • Anonym (r)

Jag hade nog aldrig kunnat förlåta ett så vidrigt beteende. Hur ska han hantera sånt här i framtiden liksom? Beklagar verkligen att han inte ens ser sitt barns bästa.

• Anonym (X)

Jag hade nog ringt hans föräldrar. 

• Anonym (r)
    Anonym (X) skrev 2025-09-14 19:45:53 följande:

Jag hade nog ringt hans föräldrar. 

För att du vill eskalera problemet ytterligare?
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (Palmfett) skrev 2025-09-14 19:31:08 följande:

Separera.

Men då är det ju garanterat att jag går miste om halva tiden av mitt barns uppväxt?!
  • Anonym (H)

Märkligt beteende av honom.

• molly50
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2025-09-14 19:53:40 följande:
    Men då är det ju garanterat att jag går miste om halva tiden av mitt barns uppväxt?!
    Så länge barnet är så pass litet och du fortfarande ammar så kommer han inte att få ha barnet vv utan barnet kommer att ha störst behov av att vara med dig.
    Och det måste ju ändå vara bättre än att vara med någon som inte ser varken sitt barns eller ditt bästa.
  • Anonym (Förtvivlad)

Är nog inte riktigt redo att separera oavsett. Jag är som i chocktillstånd. Detta är så olikt honom. Visst kan han vara sur och envis men jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att han skulle bete sig såhär. 

• Queen81

Det där är bara helt sjukt! Totalt oacceptabelt! Använda ert lilla barn för att göra dig illa. Hade jag aldrig accepterat eller förlåtit.

• Anonym (K)

Det han gör är helt oförlåtligt. Helt orimligt. Helt och hållet. Bara så du förstår och inte dras med i någon värld där det han gör just nu är ok. Det är ett sjukt beteende. Förstår att du inte är redo att besluta om separation men det här är inte normalt någonstans. ta hjälp, åtminstone för egen del. Försök få till samtal med tredje part. 

Svar på tråden Får inte hålla mitt barn