Anonym (Förtvivlad) skrev 2025-09-15 09:53:57 följande:
Barnet äter barnmat, välling och ersättning rätt bra, och drack bröstmjölk på flaska. Det tog säkerligen ingen skada mer än förvirringen kring att se mig men inte bli hållen av mig som det brukar. Som sagt, det var nog värst för mig.
Och det fanns verkligen ingen indikation på att sambon skulle flippa såhär. Vi har känt varandra länge, skaffat djur ihop och "tränat" inför föräldraskapet, som sagt, han kan väl vara butter ibland men inte mer än en annan och aldrig "straffat" mig efter ett bråk, alltid fin mot husdjuren trots att han kanske haft en dålig dag. En fin människa och jag trodde att han skulle bli en bra pappa. Jag vågar till och med påstå att vi varit rätt bra på att lösa konflikter. Mest på grund av mig, visserligen. Men relationen har varit fin och harmonisk fram tills nu.
Är han svartsjuk på barnet? Inte helt ovanligt, men det är mycket oroande att det i så fall tog sig det här uttrycket när ni blev osams. Väldigt omoget.
Att det alltid är du som får lösa era konflikter är ett annat tecken på omognad.