• Olsdotter

Får inte hålla mitt barn

Anonym (Förtvivlad) skrev 2025-09-14 19:26:54 följande:
    Får inte hålla mitt barn

Jag och min sambo är sällan osams, men nu är vi det och han vill inte ha med mig att göra. Det är i princip total tystnad utöver absolut nödvändig kommunikation. Det kan jag väl tåla men vi har en liten bebis på dryga halvåret också. Det är första gången vi bråkar såhär sen barnet föddes så jag var inte beredd på hur sambon skulle bete sig, för på hela dagen har jag inte fått lov att hålla i barnet. Så fort jag närmat mig har sambon plockat upp bebben och gått därifrån, när jag frågat om jag kan få ha barnet en stund har det blivit ett "Nej!" helt sonika, eller "Nej, vi ska göra ditten eller datten nu.". Timmarna har gått och jag har stora fläckar på tröjan och fått pumpa efter bästa förmåga och räcka över flaskor. Jag är helt knäckt. Spelar ingen roll vad jag säger, jag är i onåd och det verkar tydligen synonymt med att inte få hålla min bebis. Hoppas på en bättre natt men jag vet på riktigt inte vad jag ska göra annars?!

Ring polisen! Herregud 
  • Olsdotter
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2025-09-15 18:23:21 följande:
    Det är ju just det, vi har en bra relation annars. Har ett jättebra samarbete kring nästan allt och bråkar nästan aldrig. Och aldrig såhär. Tänkte att något bara slagit över i huvudet så när han idag gick ut i det gamla magasinet vi har på tomten och sen inte kom in eller svarade på sms på flera timmar tänkte jag att han tagit livet av sig där inne. Vi har inte kunnat prata alls sen vårt första tjafs i lördags, aldrig varit med om något liknande med honom. 
    Han har demonstrerat sin dominans över dig, genom att visa att han kommer att ta barnet ifrån dig om du gör honom besviken på något vis. Detta är ett rejält stört beteende TS, och att ni annars aldrig bråkat och att du inte kunde ana denna sida tidigare hos honom är inte lugnande för mig- tvärtom.

Akta dig JÄKLIGT noga. Kombinationen av hans agerande med barnet, hans lugn i situationen samt att det här draget framkommer först nu skriker antisocial personlighetsstörning (eller snarare det som förr benämndes psykopat). Ta kontakt med kvinnojour och polis! Också polisen har folk som är utbildade på den här sortens kvinnoförtryck.

Snälla TS:
    Du måste agera! Men var försiktig, och konfrontera INTE. Fortsätt när han ser/hör att agera på det vis du vet att han vill att du gör! Ring inte medan du befinner dig i hemmet!
    Ring helst från någon annans telefon också!

Räkna med att han räknar med att du kommer att ta steg för att söka hjälp!
Svar på tråden Får inte hålla mitt barn