Arbetsplats situation
Varför byter du inte jobb.
Varför byter du inte jobb.
Tack för allas svar här i forumet.
idag hände en sak som gjorde Mig så genuint ledsen och förstörd, igen! Mina avdelnings kollegor gick iväg på fika rast, ibland är det inte alltid vi alla kan gå samtidigt som jag har nämnt tidigare men nu var det lugnt och kundtjänsten hade inte öppnat ännu, jag följer då Med mina arbetskompisar, glad och trevlig, de säger då till inför hela kontoret samt mig och stannar upp: ?jaha.. då får vi gå tillbaka alltså, gå du först, vi backar? jag blev nästan chockad. Jag har ju fått höra flera gånger att jag inte tar för mig och liknande men det är precis det jag försöker med, och jag blev så himla ledsen. enkla saker för mig blir jätte svåra. Ingen vill vara med mig.
Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till, jag har försökt nu på senaste att sätta mig mer vid ?klicken? och vara social, skratta och liknande men inget förändras, så jag kan lika gärna fortsätta vara själv Och i min egen bubbla. Det är aldrig någon som vill dricka kaffe, börjar jag prata så stannar det liksom där, ingen som knappt hälsar och jag försöker verkligen eftersom att jag var ?väldigt tyst och inte syns utåt?
Man vet aldrig från en dag till den andra om någon kommer hälsa, om jag ska sitta själv eller med dom andra. vi är ju alla utspridda men ni förstår.
varje gång det är en aktivitet så backar jag ur för jag vet att jag ändå inte har någon :(
och läser man här nu så låter det lite konstigt, det är ingen skola och man har ju såklart eget ansvar, men jag kan inte komma flera år efter när Jag redan har försökt, inget känns naturligt.
den jag är på jobbet är jag absolut inte till vardags, vet inte vad som har hänt här men jag känner mig helt socialt inkompetent.
Söker du andra jobb?
Tack för frågan. Tyvärr går det inte alls som förväntat. Känner mig spänd varje dag. Har försökt att sitta mer med gruppen och vara en del av dem men det går inte alls bra. försöker prata lite, Skratta med och så men det ger mig inget Så jag kan lika gärna sitta själv.
söker jobb så mycket som möjligt men svår jobbtid.
Alt sammanfattningsvis känns väldigt jobbigt just nu.. speciellt med hur jag uppfattas utifrån, känns inte bra..
Tillägg; Det kan finnas några på din nuvarande arbetsplats som tycker att det skulle vara helt O.K. att fika tillsammans med dig, men de vågar inte för då riskerar de att själva bli utstötta.
Tack snälla för svar! Men varför vill man frysa ut någon som aldrig är otrevlig? och jag vet inte om jag kommer klara ett nytt jobb, är rädd att det kommer bli samma situation.
jag har redan blivit tillagd att jag är för tyst men tydligen hjälper det ändå inte att försöka vara en av dom. Klart att jag kan fortsätta, klart att jag kan fråga mer men tillslut orkar man inte.
kommer aldrig glömma när min kollega sa inför alla ?vi backar ur? när jag tänkte följa med på en fika rast :(
jag vill inte heller att det ska se ut utåt som att jag inte vill, för jag vill jätte gärna hänga med dem eller iallafall försöka men det går ju bara inte.