Inlägg från: Anonym (Vera) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vera)

Arbetsplats situation

Det behöver inte alls ha med TS personlighet att göra. Jag tror det snarare har samband med hennes roll på företaget. 

• Anonym (Vera)

Att prata med chefen eller facket om stämningen är antagligen dödfött men du skulle kunna ta upp det här med de gemensamma fikarasterna.
    Går det att lösa genom att telefonen är stängd eller att du tar med dig telefonen? Se till att du har en lösning som är officiellt godkänd av chefen så du vet vad du ska svara om någon säger något.

När du tar upp saken med chefen så säg att du missar informell information som bara förmedlas på fikarasterna och att det är viktigt för ditt arbete att vara så informerad som möjligt. 

Men jag råder dig också att leta efter ett annat jobb, du förtjänar att trivas på jobbet 

• Anonym (Vera)

Gällande att byta jobb så är väl 5 år en bra tid att röra sig vidare rent karriärmässigt också. 

• Anonym (Vera)
    Anonym (?) skrev 2025-09-23 17:55:54 följande:
    De reste sig upp, jag följde efter glatt och de sneglade på mig, stannade upp och sa att De backar ur och att jag kan gå först. sen gick de direkt efter jag kom tillbaka. 
    Men fy. Vilka skitstövlar, varför vill du vara kvar med dem? Lägg din energi på att söka nytt jobb istället. Människor som beter sig så illa är faktiskt inte det vanliga. Det är u te dig det är fel på det är de som är elaka och ouppfostrade 
Svar på tråden Arbetsplats situation