Anonym (Varför?) skrev 2025-09-15 18:10:32 följande:
Sen frågade jag vad ni tycker om att hon inte gav något svar? J
Hon svarar på frågan, gång på gång, hon svarar bara inte det reportern vill att hon ska svara.
Reportern: "
bla bla bla hur kan man inleda den dialogen?" och då menar hon med de antidemokratiska krafter som just trakasserat och fysiskt angripit flera olika politiker.
Ebba, hon till och med börjar med:
"jag har den dialogen varje vecka". Vilket gör att alla då förstår att Ebba, inte behöver "inleda" dialogen eftersom den redan finns.
Sedan övergår Ebba till det problematiska med reporterns fråga och med situationen - att reportern med sin fråga slätar över det faktum att dessa krafter utgör ett verkligt säkerhetshot mot politiker och andra som inte håller med dem.
Men det svaret duger inte för reportern som upprepar att hon vill ha svar på
"hur man kan inleda en dialog?"
Och där dog all kommunikation eftersom reportern har en förutbestämd fråga och vill ha ett visst svar på den frågan.
Reportern vill framställa en bild av att vi är väl alla vänner ändå och så farliga är de väl inte och visst ska väl du kunna prata med dem samtidigt som Ebba talar om dödshot som politiker som inte tycker som dessa "aktivister".
Två olika världsbilder. Den ena baserad på idealism, den andra på verkligheten.
Jag tycker genuint att det är jättebra att Ebba inte köper reporterns försök att släta över situationen och sprida en viss bild av vad som sker och det finns garanterat en massa andra högerväljare som tycker detsamma.