Inlägg från: MeAndBaby |Visa alla inlägg
  • MeAndBaby

Par med lite äldre barn, hur är er kärleksrelation?

Anonym (Viben) skrev 2025-09-23 08:45:13 följande:

Vi: 40+
    Barnen: äldre tonår.

Vi har det bra på dom flesta sätt. Bra ekonomi. Hittar på saker tillsammans, både med och utan barnen. Går ut och äter. Weekendresor. Har jobb vi trivs med. En hel del vänner. Både egna och gemensamma. Ger varandra egentid. Jämn fördelning av hushållsuppgifter. Både synliga och osynliga. 
    ...men vi har aldrig sex. 
    Jag har tagit upp det många gånger utan framgång. 
    Har föreslagit öppet förhållande utan framgång. 
    Vi är varandras bästa vänner men jag blir bara ledsen när jag tänker på att jag troligtvis har legat för sista gången.
    Man missar något så himla fint tillsammans.
    Det där son binder samman...

Det känns som slöseri att bryta upp en i övrigt fin relation men jag kommer antingen behöva göra slut eller försöka hitta någon annan vid sidan om.
    Har aldrig varit otrogen men har full förståelse för dom som väljer att vara det. 

Det låter ju helt fantastiskt allt det där andra du radar upp, allt sådant som jag saknar i min relation. Hade jag haft det hade jag haft mkt mkt mer lust än nu. Antgligen min man också, men han fattar aldrig/orkar aldrig anstränga sig för oss och att det går hand i hand med sexlivet. Nu har vi väl inte slutat helt ha sex, men senast var det nästan 2 mån emellan gångerna.

Har ni sökt hjälp professionellt?
Svar på tråden Par med lite äldre barn, hur är er kärleksrelation?