Varför lagar ni inte mat från grunden?
Från att ha varit noll intresserad av att laga mat - bodde som unkis nästan granne med en pizzeria .....häpp
Ett antal år senare var jag varannan-veckas pappa och fick börja ta tag i matlagningen för dotterns skull. Det var viktigt för mig att hon fick hemlagad mat.
Märkte att jag tyckte om att laga mat och prova nya smaker.
Ytterligare ett gäng år senare - ensamstående med son som nu är 20 och äter som en häst.
Han är inte rädd för smaker och hetta i maten så det har öppnat ytterligare nya dörrar. Märker att han gillar att göra sina egna matlådor till jobbet - kul!
Har dessutom en särbo som påstår sig inte gilla att laga mat, i alla fall inte till sig själv. Dock är hon otroligt smaksäker och kan med framgång ändra i recept och kryddning.
Under hela min dotters uppväxt pendlade jag i bil en timme enkel resa till jobb, hon var typ alltid sist kvar på dagis.
Trots att det kunde bli lite sent tyckte jag det var helt klart värt tiden för att kunna laga egen mat som barnen tyckte om och åt sig mätta på.
Köper utan problem en "färdig" potatisgratäng men pimpar alltid med extra grädde, vitlök och rivost. Halvfabrikat med personlig twist.
DS