Anonym (Yummie) skrev 2025-09-18 21:53:41 följande:
Den lilla tid som finns är nog betydligt längre än man tror.
Jag har varit ensam med barn i två olika omgångar. En timme hem om jag var på jobbet och längre om jag reste.
Dock har jag alltid prioriterat tiden med mina bar var annan vecka.
Laga mat när de gör läxor, ätit tillsammans. Även när jag bodde ihop med deras mammor prioriterade vi familjen och sedan kunde hon åka på Friskis medan jag valde att vara hemma och titta på Bolibompa och natta.
Två gånger i veckan pendlade jag tio mil varje vinter för att lira hockey-bockey med kollegor. Om det funkade med barn.
Återigen - man väljer sin tid.
Alla har inte barn - det fattar jag också. Men alla kan prioritera sin tid och göra aktiva val.
Absolut, men man kan inte prioritera precis allt på cirka 1,5 timma. Gym har jag prioriterat bort, min träning sköter jag i gryningen samt löprundor till helgen. Vi har tre husdjur vars skötsel också sköts av mig mycket tidigt på morgonen, så även tvätt, en maskin per dag hängs, viks, sorteras. Pga att min man arbetar fler än ett jobb sköter jag hushållet själv och har rutiner för allt, dag för dag.
Kl.19 bör jag sova om jag ska orka upp och hushållsarbeta och heltidsarbeta dagen efter.
Vår hälsa är god, äldsta dottern har tagit sig igenom en professionell dansarutbildning på kungliga svenska balettskolan trots att vi äter enkel mat under veckorna.
Man gör det som funkar och och det som är viktigast för en, i olika ordning beroende på omständigheterna, livssituation, och ork.