Mannen anklagar mig för otrohet
Kondomer i jobbväskan! Det är verkligen grund för en misstanke om att han har annat för sig!
Ynkligt av honom att anklaga dig!
Kondomer i jobbväskan! Det är verkligen grund för en misstanke om att han har annat för sig!
Ynkligt av honom att anklaga dig!
Det handlar inte om du varit otrogen eller inte. Det handlar om han osäkerhet, hans brist på tillit, brist på respekt.
Och med tanke på vad han gjort själv tidigare, så skulle inte jag lita på honom nu. Kan mkt väl vara så att han vill rikta blicken mot dig och att du försvarar dig och samtidigt berättar hur mkt du litar på honom. Detta gör att fokus inte riktas mot honom.
Jag skulle säga att du är naiv om du inte tror stt han kan vara otrogen igen. Självklart kan han det . Att du litar på honom har ingenting med saken att göra alls.
Jo han är svartsjuk och dessutom kontrollerande och det är förmodligen något han varit länge eller rent av hela ett förhållande men du har normaliserat det och ursäktar honom istället för att se vad det verkligen är.
Genom alla dina svar går du i nån slags ursäktande försvar istället för att reflektera över det helt felstiga i hans beteende. Om du inte varit otrogen varför då skriva försvarstal i alla svar? Är du fri från skuld så vila i det då och rikta fokus mot det som troligen är sanningen - att han är otrogen.
Finns det en elefant I rummet i ert förhållande? Finsn det saker ni aldrig löst och inte heller pratar om så kan detta vara ett symptom på att det finns saker som håller på att krascha mellan er. Hans anklagelser kan ju vara ett sätt att få dig att vakna upp och lyssna på att han inte mår bra, att ni har större problem än du tror eller liknande.
Har ni definierat vad som ÄR otrohet mellan er? Kan det finnas händelser ni inte är överens om? Flörtiga sms till kollegor , manliga kompisar, porrsurfa , gamla ex eller liknande där kontakten kan vara över gränsen för den ena av er men den andra försvarar sig? Otrohet kan ju lika mycket vara ett flirtig sms till en vän.
Som jag ser det så..
Antingen är han otrogen och du är naiv nog att inte fatta det.
Eller så ÄR du otrogen men vill inte inse det . För otrohet måste inte vara fysisk. Det kan vara lika mycket otrohet att texta lite lagom gränslöst med en kollega eller sitta på Snapchat och byta bilder. Och därav din mans ilska och anklagelser.
Otrogenhet är inte så ovanligt som du tror, kolla statistiken.
Nu säger inte detta att din man är otrogen, han kan ju bara vara en orolig person på det sättet.
Men att du inte kan tänka dig att vara otrogen, betyder inte att andra inte kan vara det.
Är paketet i jobbväskan oöppnat?
Tips och råd någon hur vi går vidare? Vill inte skiljas.