• Anonym (V)

Bära tungt paket själv

Tror ni att jag kan bära ett paket själv som väger 18kg? Det är ett gåband så lär vara ganska högt. 

Har ingen som kan hjälpa mig. 
    Är kvinna med stillasittande arbete och tränar ej så ej särskilt stark.

Den ska från porten till hissen, sedan bäras över en lång korridor till min dörr

• Svar på tråden Bära tungt paket själv
  • Anonym (Jadå)

Såklart du kan! Du får ju vända det, så att det INTE blir högt. Kommer att gå finfint.

• Tukt

Låt det ta den tid det tar. Och om du inte har en pirra. Ta något under som du kan dra det på om inte annat.

• Jemp

Om det bara handlar om korridorer i bostadsbyggnaden, så ja. Då går det ju också att putta vid behov. 

Hem från affären eller så: mer tveksamt.

• Just Precis

Den korta vägen klarar du. Lägg en gammal filt under om du mot förmodan skulle behöva släpa. 

• Anonym (Isabella)

Jag gissar att det kommer att vara så pass stort och otympligt att det blir svårt att bära, men det är nog inga problem att dra/putta det. Du kan ta med något att lägga under (typ en gammal handduk/filt är bra, för då kan du dra i den).
    Om du har tillgång till en skateboard är det praktiskt. 

• Anonym (x)

Om du har möjlighet så låna en pirra.

• Anonym (Q)

Ja, 18 kg är inte jättetungt. Ta det i några omgångar så kommer det att gå bra!

• Anonym (Kvinna)

Jag har flyttat riktigt tunga möbler mha filt under. Enklast att knuffa. Du fixar det!

Svar på tråden Bära tungt paket själv