19 år och gravid.. Abort eller behålla?
skickar stor styrkekram till dig! Vad du en väljer så kommer det bli bra. Grattis till att du KAN bli gravid, så väljer du att avbryta kan du bli gravid senare.
jag blev gravid när jag var 19 och gjorde abort vilket kändes rätt då och har hellre aldrig ångrat. Idag, 15 år senare kan jag såklart tänka ?undrar hur livet hade sett ut om jag hade behållit det och haft en 15 åring nu?
tror livet kan ta en miljon olika väga för vi står inför vägskäl exakt hela tide, stora som små.
väljer du att behålla kan du alltid ta upp studierna senare eftersom du är så ung. man ångrar aldrig ett barn.
men samtidigt är du väldigt ung och du har massa tid på dig att skaffa barn igen. Jag har nu 15 år senare en 3månaders bebis, så jag tog min tid och nu var tiden rätt för mig. Att ha bebis är extremt tufft. det svåraste jag någonsin gjort.
har inget svar till dig, bara att vad du än gör så blir det rätt. Tänk över, du har tid. prata med en förälder eller en äldre vuxen! Det ångrar jag starkt att jag inte gjorde. ( Berättade för min mamma först efter aborten )