Abort bokad.. Sur make
Även om det i slutändan är kvinnans kropp och kvinnans val så tycker jag att man är två om det, givetvis väger kvinnans vilja tyngst men jag tycker att man bör ha en lugn diskussion om det. Självklart vet både kvinnan och mannen hur barn blir till och eftersom det är oplanerat så har ju båda brustit med skyddet, skillnaden är ju att kvinnan bestämmer utgången.
Det är lätt att säga behåll och lämna, men finns det fler barn att ta hänsyn till? Ekonomi, bostad, etc. Hur är förhållandet i övrigt osv. Sen skriver ts vill helst inte, menar hon att hon förstår att det är det bästa för familjen men att det självklart fortfarande känns tungt, eller är det "sista chansen" och hon vill ha ett till barn, är det första barnet och hon känner sig redo att bli mamma? Och aborten är enbart för sambons skull? I sista fallet så skulle jag nog råda att behålla för förhållandet kommer inte att hålla efter det
Det kan även vara så att han också tycker att det är jobbigt, han kanske tänker praktiskt och logiskt men det är helt normalt att vara ledsen ändå, han kanske brottas med tankarna och inte vet hur han ska stötta och därför drar sig undan.