Inlägg från: Anonym (Jo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jo)

Abort bokad.. Sur make

Anonym skrev 2025-09-17 18:56:01 följande:
    Lite sent påtänkt va?

Jag är så trött på alla som hejar på för att behålla när mannen verkligen inte vill. SÅ jäkla trött.
    Det är väl i så fall lika illa att tvinga någon till abort.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Hel) skrev 2025-09-17 20:22:07 följande:
    Antar att du aldrig varit i den situationen?

Själv trodde jag att jag var gravid, 19 år gammal och skulle just börja en utbildning. Ingen egen bostad. Och jag är definitivt för att göra abort om man inte vill ha barn. 

Men det var ändå något av de värsta 4 dagar som jag har upplevt. 

Det är definitivt inget lätt beslut!
    Nej, det är inte ett lätt beslut.
  • Anonym (Jo)
    Anonym skrev 2025-09-18 15:31:29 följande:
    Och jag är förespråkare för juridisk abort.
    Bättre att använda kondom eller avstå sex.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Hel) skrev 2025-09-18 16:45:49 följande:
    Ja med tanke på hur många oengagerade pappor som finns så kan man ju tänka så.

Men då behöver ju mannen inte ta något ansvar alls själv för sin egen sexualitet!

Jag hoppas på manliga p-piller. Tror att jag läste för lanske ett år sedan att man nu prövar sådana. Då skulle problemet vara löst.
    Det hoppas man att det kommer.
  • Anonym (Jo)
    Xenia skrev 2025-09-19 12:37:58 följande:
    Han verkar vara en egoist som bara tänker på sig själv. Har ni redan barn? Om inte, så tycker jag det bästa vore att göra slut med mannen.

Vill du sedan behålla barnet och tror att du klarar av det, så gör det.

Det låter på en del som mannen har automatisk vetorätt. Vill han inte ha barnet, så ska kvinna göra abort, vare sig hon vill eller inte.
    Håller med.
  • Anonym (Jo)
    Nässelfjärilen skrev 2025-09-18 20:06:43 följande:
    Kommer aldrig att ske sålänge vi är ett demokratiskt land. Varför? För barnkonventionen är lag och barns rätt till sin bakgrund står högre än en mans rätt till någon löjligt efterhandsabort.
    Precis som det ska vara.
  • Anonym (Jo)
    Maya84 skrev 2025-09-19 04:25:47 följande:
    Du kanske inte vet att graviditet kan ske trots att kvinnan skyddar sig, och att mannen skyddar sig med p-piller och kondom., Men nu vet du det iaf.

Om man "inte vill bli pappa", då är man nog inte redo för att bli pappa? Så varför tycker man då att en man som inte är redo för den rollen ska tvingas till det?

Alla verkar vara snabba med att tycka att det är ett straff att få barn för att någon inte var ansvarig nog. Är det så man vill skapa en familj?

Ja, det är alltid kvinnans beslut men kan inte förstå varför man vill ha ett barn med en man som inte vill. Härlig familj det barnet kommer växa upp i,..
    Men en kvinna ska tvingas göra en abort menar du.
Svar på tråden Abort bokad.. Sur make