• Xenia

Abort bokad.. Sur make

Anonym (ledsen) skrev 2025-09-17 18:41:51 följande:
    Abort bokad.. Sur make

Jag är oplanerad gravid och vill helst inte göra abort men kommer göra det för min man vill. Håller med att vissa saker kommer bli tuffa osv. Skrev till honom att jag behövde stöd och att jag är ledsen.

Han kom från jobbet & sagt att han har huvudvärk & legat i soffan. Inte sagt ett enda stöttande ord.. Känner mig så extremt ensam.. Visst han har säkert huvudvärk men han är inte döende

Han verkar vara en egoist som bara tänker på sig själv. Har ni redan barn? Om inte, så tycker jag det bästa vore att göra slut med mannen.

Vill du sedan behålla barnet och tror att du klarar av det, så gör det.

Det låter på en del som mannen har automatisk vetorätt. Vill han inte ha barnet, så ska kvinna göra abort, vare sig hon vill eller inte.
  • Xenia

Om en kvinna vill ha barnet och har känslor för barnet i magen, så är det ett värre övergrepp att pressa henne till abort än att bli "pappa mot sin vilja". Vad gör pappan för att förhindra graviditet? Överlåter han det till kvinnan och blir hon ändå gravid så kräver han att hon gör abort. Väldigt bekvämt för mannen.

Kvinnan kan välja barnets liv eller mannens bekvämlighet. I de flesta fall väljer hon mannen före barnet, åtminstone om man ska döma av trådarna här på FL.

Svar på tråden Abort bokad.. Sur make