Inlägg från: Anonym (Kurt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kurt)

Schemalagt sex

Om ena parten (eller båda) inte vill ha schemalagd sex så ska man naturligtvis inte ha det.

Att fördöma schemaläggning låter i mina öron låst eller moralistiskt. Om båda vill - så varför inte?

Jag kan tänka mig att unga par med små barn och mycket aktiviteter kan få svårt att få till det, lättare om de bestämmer en tid då de försöker göra sig tillgängliga för varandra, tänder ljus, kramas och myser.

Min fru och jag har nästan alltid sex lördag eller söndag morgon. Det är inget schema, men lite bundet. Om det inte blir av då, så blir jag lite besviken, vilket min fru uppfattar som att jag blir sur på henne. Men ibland när det inte blivit något på helgen så föreslår hon måndagsmys eller annan dag. 

Och för att undvika tråkiga kommentarer: Vi vill båda två ha sex med varandra, det är inte jag som tjatar. 

• Anonym (Kurt)
    Martins07 skrev 2025-09-19 11:24:50 följande:
    Det är inte en bra idée att schemalägga sex i kalendern då fungerar ni som robot. Hon har ett mental problem du får lämna henne omgående, du blir bara sur och besviken hela tiden eller du hittar en till kvinna. 
    Bli polygam det är mycket bättre. 
    Härlig med människor som sitter inne med precis alla svar. Som Jehovas vittnen.
  • Anonym (Kurt)
    Hornper skrev 2025-09-20 15:34:13 följande:
    Din inställning är nog vanligt förekommande. En kvinna i ett förhållande (med en man då) förväntas inte ta något ansvar för att hålla parets sexliv levande.
    Hon ska ta ansvar. Han ska låta bli att tjata.
  • Anonym (Kurt)
    Anonym (kan funka) skrev 2025-09-23 15:57:38 följande:
    Hur vet du att hon inte vill? Tror du inte på att det finns något som heter responsiv sexlust?
    Antar att det betyder att man tänder när man väl blir uppvaktad. Sån är min fru, hon har sagt det rent ut: Bra att du knuffar lite på mig ibland, Kurt.
Svar på tråden Schemalagt sex