Kenjes skrev 2025-09-22 14:16:59 följande:
Ja, han har säkert ett sexmissbruk, det tror jag också. Men då är det bättre att uppsöka professionell hjälp, inte sitta och nära sin sjukdom i olika trådar. Eller försöka utnyttja andra medlemmar sexuellt, med att fiska efter sexuellt beskrivande svar. Har sett honom göra det i otaliga trådar förut nämligen. Klart man tröttnar på sånt till slut.
Om det stämmer är det ju också en tråkig del av hans problematik och det är klart att det då även finns en viss negativ påverkan på främmande människor, så som det ofta är med alla former av missbruk. Jag har diskuterat med människor som lider av sexmissbruk där liknande beteenden finns med. Tro mig, de mår dåligt.
Jag drar en långsökt parallell till alkoholmissbrukare som agerar störande på allmän plats. Jag strävar efter att alltid bemöta dem med respekt och undvika ett nedvärderande språkbruk mot dem. För att jag kan och för att de dessutom har lättare att ta sig ur missbruket om de får känna att hela världen inte ser dem som samhällets avskum. Men främst för att det är totalt onödigt att bete sig illa mot någon som egentligen behöver hjälp.