Trött man
Hej!
Jag behöver hjälp med hur jag ska tänka. Min man och sambo sedan 22 år, nu ca 50 år har sedan länge pratat om att han ska ge upp det här med att träna och nu sa han att han skulle börja köra dataspel istället för att träna. Jag ser med fasa skräckscenarion på hur våra semestrar ska se ut i framtiden. Det jag föll för hos honom var att han var stark trygg och kunde ta med mig ut på vandring i fjällen eller på långa spännande skidturer. En stor del av våra gemensamma intressen är kopplade till någon form av träning och friluftsliv. Jag själv får sådana endorfiner när jag rör på kroppen att jag har svårt att inte träna, är dessutom orolig av mig och träning passar bra för mig. På min bucketlist finns mest något tränings relaterat eller resa till någon plats. Till saken hör att han jobbar mycket och med hög press. Sätter sig i den jobbsituationen om det skulle bli lugnt. De få gånger han försökt träna så gör han bara det han tycker är kul som att springa, men börjar inte lugnt utan kör på och får sen alltid ont efteråt, dras med typ gubbvad och gör inte som man ska för att bli bra utan kör på för hårt vid få tillfällen. Sen hjälper det inte att han blir tyngre och tyngre med åren och inför varje vinter.