Pajkastningen blir bara värre.
Högern anklagar vänstern för allt som är fel i samhället. Jag undrar om vänstern kommer kasta lika mycket skit på högern om ca 5 år. Högern vill att rika ska bli rikare och att vissa fattiga grupper ska straffas ut. Om vi tar personer med sjukersättning, så har dessa människor inte fått ta del av skattesänkningen som högern så generöst delade ut. Vilka är det som oftast är i behov av mediciner? Många med sjukersättning. Samtidigt som man sänker skatten, så att rika får mer pengar, så sänker man inte skatten för sjuka utan höjer kostnaden för medicin så att fattiga grupper kan få det lite svårare. Att högern är för rika och vänstern för fattiga, ja jag hårddrar det, är inget nytt. Men nu när högern gör fattiga fattigare, finns då det inte en större risk för tex hemlöshet för vissa grupper? Så?Om tex 5 år, kommer högern få lika mycket skit som högern ger vänstern idag? Vänstern har skuld till mycket. Men det har högern också. Det stora ljugaråret börjar nu.
Allt jag har skrivit är exempel. Grundfrågan är: Kommer högerns vilja att fattiga ska få det sämre, få så stora konsekvenser att vänstern står och kastar paj på högern?