Inlägg från: Anonym (Dejtingstadie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dejtingstadie)

Hur lång tid tog de för er att utveckla känslor?

Hej!

Hur lång tid tog de för er att utveckla känslor för er partner? Jag har träffat en person under en väldigt kort period säg 3-4 veckor men rätt intensivt. Med 5-6 träffar där vi sovit tillsammans majoriteten av gångerna. Ingen stress hem dagen efter men ja jag känner inte riktigt wow än. Vi är flirtiga, har samtal som flyter på och trivs i varandras närhet. Jag är rädd att hen känner mer för mig (inte för att det stör mig, men för att jag inte vet om jag kommer komma dit känslomässigt). Samtidigt har vi ju inte riktigt hunnit lära känna varandra än så jag kanske ställer för hög press på mig själv? Vi båda vill fortsätta träffas och jag är nog bara nyfiken ifall man ska känna ganska så direkt att känslor utvecklas. För de gör jag inte än. 

• Svar på tråden Hur lång tid tog de för er att utveckla känslor?
  • Anonym (Dejtingstadie)
    Aliona skrev 2025-09-21 19:35:01 följande:

Man är olika. En del känner direkt, för andra växer det fram. Hur har det varit med dina tidigare partners? 

För min del tog det en sekund. Våra blickar möttes när vi stötte på varandra i dörröppningen, och det gick som stötar genom kroppen. Vi har nu varit gifta i 15 år. 

Men det kan som sagt lika gärna vara kärlek som växer sig fram. En del är ju tex vänner länge innan de inser att de vill mer. Jämför dig inte med andra. 

Tack för svar. De är några år sedan jag blev ?kär sist?. Har gått ut ett längre förhållande och minns inte hur de kändes haha. 
  • Anonym (Dejtingstadie)
    Tecum skrev 2025-09-21 19:50:00 följande:

För min del tog det en månad ungefär, för min partner längre.

Tack snälla för svar. minns du vad de va du kände efter en månad? Kände du pirr och längtan och liknande fram tills dess men att du efter en månad kände att detta va något att satsa på? Elle hur kände du? 
Svar på tråden Hur lång tid tog de för er att utveckla känslor?