Hur lång tid tog de för er att utveckla känslor?
När jag träffade nuvarande första gången för 25 år sedan så var hag fascinerad av honom från start och kunde inte sluta tänka på honom. Vi var tillsammans i ca 6 månader och det var sjukt jobbigt när det tog slut även om vi fortsatte vara vänner. Det fanns aldrig någon annan för mig på över 6 månader även om jag träffade andra.
När jag väl träffade den jag sedan levde med i 22 år ville jag inte ha dessa enorma känslosvängar. Det jag kände för honom var mycket lugnare. Tyvärr blev det stormigt på annat vis med åren.
I samband med att jag kände att jag inte orkade keva mer med senaste exet återfick jag kontakt med det första exet. Till en början endast som vänner, sedan mer efter att det tagit slut mellan mig och senaste exet. Nu är det ett drygt år som vi träffats.
Det är inte samma extrema "berg-och dalbana" på känslorna med nuvarande som första gången vi träffades men det är ändå starka känslor. Första gången vi sågs efter många år isär kände jag direkt när han kom in i rummet så att säga, trots att jag faktiskt inte såg honom. När jag är med honom är han den ende som existerar "synligt". Ser inte om andra är attraktiva eller snygga utan de är som suddiga "statister".