• Soligakatten

Kortare män

Hej, måste bara säga att jag går emot strömmen (?) vad det gäller mäns längd. Jag har märkt att det är mkt trevligare att se någon i ögonen när man pratar om man står bredvid varann, man får ju mer närhet. Få mkt mer tillgång till uttryck mm.
    Jag är 1,65 så från min längd och upp till 1,79 cm t ex. Vill gärna förmedla detta till alla män som är korta och som har komplex! Det finns tjejer som gillar detta! 😊 

• Svar på tråden Kortare män
  • Anonym (H)

Det är nog många som håller med, jag gör det absolut.

• Anonym (betty)

har inget emot kortare killar

• Anonym (C)

Har inget emot korta män heller så länge de inte är mammiga och vill att man ska ta hand om dem. Men korta killar med bra attityd, ja visst. 

• Anonym (Juni)

Om man ser sig om så kommer man upptäcka massor av kortare män som inte alls har problem att attrahera kvinnor. De som fått för sig att kvinnor kräver att man ska vara minst 180 cm långa lever förmodligen på nätet och får ständigt bekräftat genom konfirmeringsbias den bild som algoritmen visar dem.

Jag är lyckligt gift med en 168 cm lång/kort man och har varit sedan innan hela hypen kring dejtingappar och mäns längd drog igång. Inte en enda gång har jag önskat att min man vore längre, eller att jag skulle lämna honom för en "två meter lång gigachad", oavsett vad vissa män försöker få mig att påstå.

• Anonym (H)
    Anonym (Juni) skrev 2025-09-21 21:44:42 följande:

Om man ser sig om så kommer man upptäcka massor av kortare män som inte alls har problem att attrahera kvinnor. De som fått för sig att kvinnor kräver att man ska vara minst 180 cm långa lever förmodligen på nätet och får ständigt bekräftat genom konfirmeringsbias den bild som algoritmen visar dem.

Jag är lyckligt gift med en 168 cm lång/kort man och har varit sedan innan hela hypen kring dejtingappar och mäns längd drog igång. Inte en enda gång har jag önskat att min man vore längre, eller att jag skulle lämna honom för en "två meter lång gigachad", oavsett vad vissa män försöker få mig att påstå.

Ja, det är bara att se sig omkring.
  • Surkräm

Kul att höra lite positiva ord om oss korta män. Inte många gånger man gjort i det här forumet igenom åren.

• Anonym (Deflesta)

De flesta kvinnor tycker dock det är hemskt omanligt och oattraktivt med män som är kortare eller i samma längd som dem själva. Själv skulle jag skämmas ögonen ur mig att gå på stan och sällskapa med en "Lilla Fridolf".

• Anonym (E)
    Anonym (Deflesta) skrev 2025-09-22 10:22:07 följande:

De flesta kvinnor tycker dock det är hemskt omanligt och oattraktivt med män som är kortare eller i samma längd som dem själva. Själv skulle jag skämmas ögonen ur mig att gå på stan och sällskapa med en "Lilla Fridolf".

Beklagar att du har så skör självkänsla. Det finns hjälp att få.
  • Anonym (Deflesta)
    Anonym (E) skrev 2025-09-22 10:29:51 följande:
    Beklagar att du har så skör självkänsla. Det finns hjälp att få.
    Inte heller ovanligt att korta män slår sina kvinnor, för att de känner sig fysiskt underlägsna och har mindervärdeskomplex. En vän till mig var tillsammans med en kort och aggressiv man och hon sa: "Aldrig mer korta män".
  • Anonym (Juni)
    Anonym (Deflesta) skrev 2025-09-22 10:39:06 följande:
    Inte heller ovanligt att korta män slår sina kvinnor, för att de känner sig fysiskt underlägsna och har mindervärdeskomplex. En vän till mig var tillsammans med en kort och aggressiv man och hon sa: "Aldrig mer korta män".
    Jag beklagar verkligen vad din vän varit med om, men att dra slutsatsen att "korta män misshandlar" baserat på ett enda fall är rätt absurt.
Svar på tråden Kortare män