Inlägg från: Anonym (Lee) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lee)

Inga nära vänner :(

Det är betydligt fler män än kvinnor som har det så.

Det du kan göra är att själv vara lite öppen mot en kompis som är en hygglig person och som inte har några mobbnimgstendenser, och se vad som händer. 

• Anonym (Lee)
    Anonym (Vänner) skrev 2025-09-22 13:33:11 följande:
    Anonym (Lee) skrev 2025-09-22 07:59:57 följande:

Det är betydligt fler män än kvinnor som har det så.

Det du kan göra är att själv vara lite öppen mot en kompis som är en hygglig person och som inte har några mobbnimgstendenser, och se vad som händer. 

Tack så mycket för era svar! Ja man får ju ofta höra att män har svårt att prata om känslor men jag vet inte, det känns som att det mer är att ingen är intresserad av att bli nära vän med just mig. Jag är en sån som är rolig att ha med på fest o så, men ingen man går till när det gäller viktiga saker. Men ni har kanske rätt att det inte bara är jag utan att detta är vanligt bland män, jag både hoppas och inte hoppas att det är så haha. Svårt att själv testa att vara mer öppen själv men ja jag får försöka. Tack igen båda två. 
    Det är så tjejer gör när de har hittat någon som de vill vara närmare vän med. Testar lite försiktigt med något känsligt hos dem själva, för att se vad den andra svarar. Om personen tar emot det hyggligt och senare delar något mer privat med en, så kan man sakta gå framåt.  
  • Anonym (Lee)

Lättast att bli nära vän är med någon som liknar en själv lite, och då menar jag inte utseendemässigt. 

Men ibland kan man hitta någon som man helt otippat blir vän med, trots att det imte finns så mycket i det yttre livet som är lika.

Men som sagt, det är lättast med någon där det finns en viss igenkänning.

Svar på tråden Inga nära vänner :(